6991
Sök

Regler för transport av obes.husvagn

killercow
21 juli 2010
Trådstartare
Försökt leta på myndigheternas sidor. utan resultat. försökte ringa men efter 30 min i telekö gav ja upp. mejlade å fick svar att handläggnings tiden på mitt ärende var ca 14 arbetsdagar!

Så ja provar här då.
Ska köpa en obes husvagn. vad gäller för regler för att transportera hem den?
Vill ju inte gärna ta den på släp. å lite å göra på innan bes. men allt funkar för att man ska kunna dra den med bil

KHRacing
21 juli 2010
Trådstartare
e väl samma som för bil....? ställ på den & du hare 30 dagar på dig att besiktiga ???

killercow
21 juli 2010
Trådstartare
vanligaste feluppfattningen när de gäller dom här 30dagars när man ställer på eller får om-bes. under dom 30dagarna får man endast köra till bilprovningen eller till verkstad.

4 005 Inlägg
21 juli 2010
Rullar_än skrev:
Försökt leta på myndigheternas sidor. utan resultat. försökte ringa men efter 30 min i telekö gav ja upp. mejlade å fick svar att handläggnings tiden på mitt ärende var ca 14 arbetsdagar!

Så ja provar här då.
Ska köpa en obes husvagn. vad gäller för regler för att transportera hem den?
Vill ju inte gärna ta den på släp. å lite å göra på innan bes. men allt funkar för att man ska kunna dra den med bil

Om fordonet har körförbud så får du inte köra med fordonet...... med undantag för kortaste väg till besiktning.

Hur du än gör så kommer du inte undan körförbudet så du får ta den på släp.

3 259 Inlägg
21 juli 2010
Vad ni krånglar!smile Ring o boka en besiktningstid i din hemstad, åk o hämta husvagnen innan du har tiden och se till att köra hem den i lagom tid innan besiktningstiden(alltså så du är i din hemstad nån timme innan bokad tid), vill du inte besikta så avbokar du tiden när du kommit hem!

Det är svårt att hitta besiktningstider för tillfället, men om du kollar tidigt varje morgon och någon gång per dag så hittar du garanterat en tid samma dag eller någon dag efter!

Mvh

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök