4176
Sök

Skumt el fel bilsterion behåler ej minet.

3 182 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
monterade i en mp3 spelare i nya bilen och stereon behåller som sagt va ej minnet och det är iso kontakter överallt. mätte och kom fram till att  den har + och - när bilen är avstängd på minnet, och när stereon är på så får den + på den andra. alltså den har ström som den ska men endå behåller den inte minnet, när stereon satt i min volvo så funka den perfekt och behöll minnet. bilen är en opel omega 1998. har läst på forumet att flera har haft el fel på sina omegor kan det va nåt sånt som håller på att mupa sig.

drog en extra - till minus på sterion då jag fick för mig att det kunde vart felet men det va det inte.

Jävel
2 018 Inlägg
7 augusti 2010
säker på att du får ström på minneskabeln på stereon då? För de kan tydligen skilja lite från bilmodell till bilmodell även i ison.

You got to risk it, to get the biscuit :)

457 Inlägg
7 augusti 2010
Plankpojk skrev:
säker på att du får ström på minneskabeln på stereon då? För de kan tydligen skilja lite från bilmodell till bilmodell även i ison.

Exakt. Minneskabeln är säkerligen felet

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

3 182 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
nått jävla skumt fell är det. en extar jord ä dragen som det säkert ä jord på. får leta en annan minnesstöm imorgon. återkommer imorn.

3 182 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
mobbat fel böt plats på den gula o den röda så nu funkar det.

Sök