7282
Sök

Så här går det när ni ställer era bilar på era FÖRÄLDRAR!

2 174 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Tjena, Vill bara predika till alla er ungdomar som har bilar och ställer dom på era föräldrar för att ni ska få billigare försäkring, Ni betalar för INGENTING. OM något händer så är det väldigt stor chans att ni inte får en krona i ersättning. Min familjs 850 t5 utställningsbil blev stulen för 2 veckor sen ca. Vi får nu ingen ersättning, för JAG brukar bilen och hade parkerat den hemma på min adress. Jag använder lånebilen, och jag kan mer om den aktuella bilen fick vi som svar på när dom nekade oss 79 tusen kr i ersättning för den stulna bilen.

Snacka om att bli totalt grundlurade, min mor betala bilen, hon har den till jobbet varje dag, men har haft sommarlov då har jag passat på och använda bilen, vii har en liten peugeot cab också men dom är inga höjdare och skjutsa folk då mamma samåker till jobbet behöver hon volvo kombin, Därför vi köpte den, kunna köra folk, och hunden!

Men försäkringsbolaget struntar i oss och menar på att jag brukade bilen och hade parkerat den hos mig, klart som FAN jag parkerar bilen jag andvänder utanför mig, ibland är det volvon ibland är det cabben, Inte är det konstigt? Sen att jag är mer bilkunnig och gjorde bilaffären utan min mamma är inte heller så jävla konsitgt, en 40 årig lärare är ju inte direkt hemma på bilar och jag som är väldigt bilintresserad, får nu lida för detta. Hon betala bilen hon betalar försäkring och hon kör den ofta, Men ändå ingen ersättning.

Så hoppas ni är medvetna om vilka jävla risker ni tar när ni ställer bilar på föräldrar, även fast mamma använder bilen så spelar det ingen roll tydligen.

Total katastrof man blir påminnd om att det är sverige vi lever i.

Någon som vart med om något liknande?

Mvh

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
17 augusti 2010
Men skojar du med oss?
Vad tror du själv?

Varför skulle en "40-årig lärare" köra runt med en stylad 850?
Dessutom har du ett tidningsreportage på din garaget-sida, vem äger bilen i det reportaget?

Edit: Taget från din sida: "Nostalgiafton i vadstena någon som tog ett fint kort på bilen min"

Försäkringsbolag kan göra precis samma sak som jag nyss gjort, vad tror du dom får för uppfattning då?

Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (17 augusti 2010)

Bygger rolig bil. :)

8 Inlägg
17 augusti 2010
Fail

x40
1 209 Inlägg
17 augusti 2010
tänkte precis på detsamma!!
inte konstig att fb inte betalar nåt...

kan inte tänka mej heller att jag hade fått några pengar om jag hade min bil på min mamma som e 50 år

Volvo S40 turbo.

1 772 Inlägg
17 augusti 2010
Krockar jag med någon av mina bilar är det mera värt att gräva ner dom är att blanda in försäkringsbolaget.

Hej då.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

8 921 Inlägg
17 augusti 2010
Fösäkringsbolag har ju aggerat helt enligt reglerna jag ser inte vart problemet ligger.
Inget nytt att dom aggerar så här när inte brukaren av bilen inte är den samma som står i regbeviset.

Fotograf på Tierp iDag

7 100 Inlägg
17 augusti 2010
mina står på morsan(förutom stanzan),men blir nån av dom stulna så är det bara att köpa ny ist för att dra in fb

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
17 augusti 2010
Står klart och tydligt i försäkringsreglerna att försäkringen ska stå på huvudsaklig brukare av bilen. Hur svårt kan det vara.

Har alltid försäkrat minna bilar på mig själv och kommer alltid göra.. och har aldrig varit något snack om något när jag behövt blanda in försäkringsbolagen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

2 174 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Fösäkringsbolag har ju aggerat helt enligt reglerna jag ser inte vart problemet ligger.
Inget nytt att dom aggerar så här när inte brukaren av bilen inte är den samma som står i regbeviset.

vad snackar du för skit? vadå helt enligt reglerna ? klart som fan alla i familjen ska få använda bilen utan att riskera att bli utan ersättning du kör ju saab så förstår att något är bakom flötet på dig

2 174 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
myran skrev:
Står klart och tydligt i försäkringsreglerna att försäkringen ska stå på huvudsaklig brukare av bilen. Hur svårt kan det vara.

Har alltid försäkrat minna bilar på mig själv och kommer alltid göra.. och har aldrig varit något snack om något när jag behövt blanda in försäkringsbolagen.

LITE skillnad på vad det är för bil och vad syftet är, ÄR DET DIN BIL, HA DEN PÅ DIG! Är det FAMILJENS bil kan ju inte hela familjen stå på bilen? idiot

2 174 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Krockar jag med någon av mina bilar är det mera värt att gräva ner dom är att blanda in försäkringsbolaget.

Hej då.

ja gräv ner skiten det är ju bättre så slipper man alla jävla traktorer dom hör inte hemma på vägarna ändå

2 182 Inlägg
17 augusti 2010
hangman skrev:
Hamilton skrev:

vad snackar du för skit? vadå helt enligt reglerna ? klart som fan alla i familjen ska få använda bilen utan att riskera att bli utan ersättning du kör ju saab så förstår att något är bakom flötet på dig

Å du har en massa BMW, är du turk då?

Försäkring på föräldrar å ditt namn på regbeviset å då är det kört

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Jävel
2 018 Inlägg
17 augusti 2010
Jag krockade min 945a när den stog på farsan, de va inga problem. Ingen ifrågasatte de ens.

Så du har nog haft en väldig otur sad

You got to risk it, to get the biscuit :)

8 921 Inlägg
17 augusti 2010
Eftersom trådskaparen inte kan arrgumentera på högre nivå så låser vi här

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök