4809
Sök

Ford Sierra Cosworth vs Toyota Celica Gt4 (st205)

177 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
tjena ja är lite små sugen på dessa bilar och om man har tur med jobb kanske skaffar en av dom..
men ja skulle vilja höra era åsikter om dessa två smile

Argumentera för och nackdelar samt varför den ena är bättre än den andra smile
MVh Emil

Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
ingen koll på toyotan, men en polare har forden(4wd)

fel på datorboxen just nu men den gick bra fram tills dess, han har letat delar och felsökt den nu i över 1 år för att hitta felet och testa olika reservdelar

toyotan är säkert lättare att hitta reservdelar till

men han skall nu lägga ford mustang pengarna han har sparat(220000) för att få upp den så mycket som möjligt tongue
Senast redigerat av Nick666 (19 augusti 2010)

177 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
haha jävlar tongue..

Biltokig
310 Inlägg
19 augusti 2010
Får ju en vettig skyline Gts för samma peng

Harè bra

303 Inlägg
19 augusti 2010
cossie är ju bra mycket ballare än nån gammal skyline som polaren sa det är som att byta växel låda när han bytte på en skyline

heter numera blyfot_racing här på garaget

177 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
haha okej:P varför andra bilar? dom är ju billiga nu smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
19 augusti 2010
Cossie varje dag big_smile Fräck bil där fler får plats än bara hunden.... roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

177 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
mja smile dom går väll rätt bra med 330kitet oxå? smile

7 606 Inlägg
19 augusti 2010
Nick666 skrev:

fel på datorboxen just nu men den gick bra fram tills dess, han har letat delar och felsökt den nu i över 1 år för att hitta felet och testa olika reservdelar

men han skall nu lägga ford mustang pengarna han har sparat(220000) för att få upp den så mycket som möjligt tongue

delar är det lättaste att få tag i till dem ju wink å felsökt i ett år,, ja då är mekanikerna kassa wink jag har hållit på med dessa maskiner sen 97,, å älskar dem,, har nästan bara gott å säga om dem,, det negativa kan vara priset på delar, och att de har lite mkt turbolag,, anars är de både lätta å billiga att trimma smile
och om vi säger så här, min sierra jag hade, hade 350-370 hk å spann på torr asfalt, den gick fint,, fick ALDRIG spö av nån AUDI, på streetrace wink
Senast redigerat av granadadr (19 augusti 2010)

Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
granadadr skrev:
Nick666 skrev:

delar är det lättaste att få tag i till dem ju wink å felsökt i ett år,, ja då är mekanikerna kassa wink jag har hållit på med dessa maskiner sen 97,, å älskar dem,, har nästan bara gott å säga om dem,, det negativa kan vara priset på delar, och att de har lite mkt turbolag,, anars är de både lätta å billiga att trimma smile
och om vi säger så här, min sierra jag hade, hade 350-370 hk å spann på torr asfalt, den gick fint,, fick ALDRIG spö av nån AUDI, på streetrace wink

4wd? eller rwd?

var någon del som var skitsvår att få tag i, eller felsöka, kommer inte ihåg om det var datorboxen eller nått, han vägrade lämna in den till ett stor firma som vill ha 15000 för att kolla i datorn tongue

fick till sist tag på en ny databox från england

7 606 Inlägg
20 augusti 2010
både rwd, och 4x4,, hmm konstigt att han hade så svårt å få tag i en databox,, jag har tre hemma cool två 4x4 å en rwd tongue nä som sagt jag är cossyfreak, så jag har en liten lagom samling grejjor,, som ex 3 motorer smile
Senast redigerat av granadadr (20 augusti 2010)

177 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
hehe men vilken är bäst om man ska använda sig av bilen till mest gata och bana typ smile???

samt hur mkt kan man göra på cosworthen innan de börjar bli riktigt dyrt?smile
Senast redigerat av WolFMaN_16 (20 augusti 2010)

373 Inlägg
20 augusti 2010
skalman1 skrev:
Cosworth fårrrrrdarna är ju fräna, toyotan är....................nåt annat.

Nej inte alls fräna...

http://the-car-club.co.uk/Images/Pictures/Toyota-Celica-ST205-GT4-400.jpg

http://www.mongooseexhausts.com/vehicles/Celica%20ST205.jpg

http://silkrallyradio.biz/images/ToyotaCelicaGT-4ST-205.jpg

Minst lika ball som alla andra homologeringsbilar som byggdes på sent 80 tal fram till mitten på 90 talet för att få tävla under grupp a (och ev grupp n) regler...

Sierra Cosworth är ju också en riktigt häftig bil med rallyhistoria, men jag skulle hellre äga Toyotan om jag inte vore gift med Subaru. Sirrean slår ju dessutom ALLA andra motsvarande bilar (förutom kanske Lancia Delta HF Integrale...) när det kommer till ful inredning, den är ju rent av gräslig och får Subarus och Mitsubishis inredning att se modern och välgjord ut. smile Fast inredningen är egentligen skitsamma på den typen av bilar men jag ville bara få det skrivet.
Senast redigerat av ImprezaGC8 (20 augusti 2010)

7 606 Inlägg
20 augusti 2010
ImprezaGC8 skrev:
skalman1 skrev:
Cosworth fårrrrrdarna är ju fräna, toyotan är....................nåt annat.

Nej inte alls fräna...

http://the-car-club.co.uk/Images/Pictur … T4-400.jpg

http://www.mongooseexhausts.com/vehicle … 0ST205.jpg

http://silkrallyradio.biz/images/Toyota … ST-205.jpg

Minst lika ball som alla andra homologeringsbilar som byggdes på sent 80 tal fram till mitten på 90 talet för att få tävla under grupp a (och ev grupp n) regler...

Sierra Cosworth är ju också en riktigt häftig bil med rallyhistoria, men jag skulle hellre äga Toyotan om jag inte vore gift med Subaru. Sirrean slår ju dessutom ALLA andra motsvarande bilar (förutom kanske Lancia Delta HF Integrale...) när det kommer till ful inredning, den är ju rent av gräslig och får Subarus och Mitsubishis inredning att se modern och välgjord ut. smile Fast inredningen är egentligen skitsamma på den typen av bilar men jag ville bara få det skrivet.

nja,, vetefan, sierran har inge upphetsande inr, men den har en annan mkt bra egenskap,, den kan användas som en vanlig bruks,, jag hadde tillomed dragkrok på min wink en sierra cosworth köper man inte för utseendet, den är ganska anonym i detta avseende, men om man jämför ekonomi mellan en gt4 å en cossy, så klår cossyn gt4an i ekonomi,, billigare delar till cossyn,, framförallt karossdelar, klart jag är ju ganska jävig smile

supra det därremot är en hårig bil,, själv skulle jag faktiskt vilja ha en Lotus omega,, en riktig var i fårakläder wink
Senast redigerat av granadadr (20 augusti 2010)

Baron
184 Inlägg
20 augusti 2010
granadadr skrev:
både rwd, och 4x4,, hmm konstigt att han hade så svårt å få tag i en databox,, jag har tre hemma cool två 4x4 å en rwd tongue nä som sagt jag är cossyfreak, så jag har en liten lagom samling grejjor,, som ex 3 motorer smile

kanske be han att starta ett konto här då och lägga till dig smile

177 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
ja tycker fan båda bilarna är lika coola big_smile.. toyotan lite mer.
Dock är dom ju inte lika trimvänliga som cossyn.
ett sånt val är fan inte lätt:P

Varningar. 36
1 200 Inlägg
21 augusti 2010
Cossie är ju det självklara valet.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

177 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
varför?tongue vad har du för erfarenheter av dessa två bilar smile?

Sök