Tjenare, jag sökte o sökte men hittade ingen annan tråd, Antingen jag är som är helt o hållet blind, eller så finns det ingen tråd om detta. Men iaf..

Jag har ett par aluminium fälgar 15" som inte riktigt är så jättefina. Och då undrar jag, hur ska jag göra iordning dom? För jag har testat putsa lite med autosol utan något resultat.
Dom har nämligen Eru.. Ero.. Erigerat? Blivit sådär vitt, typ som rost fast det inte är rost. Aluminium rost, aja skitsamma !
Har hört att aluminiumfälgarna har ett lager plast på sig, eller om det är klarlack kanske, och jag tror att Erigeringen sitter under själva plastlagret. Så då måste jag på nåt sätt få bort Plastlagret och sedan börja putsa? Sen har ägaren innan även kört emot så det är liksom stora svarta märken på 2 fälgar, dock är dom bara ytliga men..
Då är min fråga, är det nån ide att renovera fälgarna? Och om det är, hur ska jag göra, ska jag ta bort plastlagret osv?
PS.. Jag tror att Erigera betyder nåt HEEEEELT annat, nåt som har med "in-och-ut-metoden" If yo know what i mean HEHEHE

så klaga inte om det.. DS...