4414
Sök

Undvika tullavgift?

5 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Kommer behöva åka in o ut från tullarna i sthlm, så tänkte undvika donering av pengar till Reinfeldts lön (räcker med skatten)..
Finns många sätt att undvika tullavgiften inne stan, men vilka sätt går d att göra som inte skriker efter uppmärksamhet?

tacksam för alla svar!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 september 2010
Sluta va snål rör sig om några fnuttiga kr per dyng

5 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Sluta va snål rör sig om några fnuttiga kr per dyng

va inte d jag frågade om, nån som har nåt vettigt o säga?
Senast redigerat av BilNoob (6 september 2010)

716 Inlägg
6 september 2010
Kolla på ebay, dom har en maskin som flippar din regskylt neråt med en knapptryck. Har haft de på en av mina bilar tidigare, kostar runt 1500 men värt det om man jobbar i sthlm som jag då gjorde. Jag hade då bak och fram, för ja vet inte riktigt var kamerorna fottar.

Funkade dock kanon, har för mig den heter license plate flip, eller nått. Kolla ebay!

Mvh, Krist.

333 Inlägg
6 september 2010
Åk motorcykel.

5 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Krist skrev:
Kolla på ebay, dom har en maskin som flippar din regskylt neråt med en knapptryck. Har haft de på en av mina bilar tidigare, kostar runt 1500 men värt det om man jobbar i sthlm som jag då gjorde. Jag hade då bak och fram, för ja vet inte riktigt var kamerorna fottar.

Funkade dock kanon, har för mig den heter license plate flip, eller nått. Kolla ebay!

Mvh, Krist.

5 tummar upp smile

Åkte du in o ut på samma tull o det inte va nån som reageade då?

Har kollat runt lite och hittat två sidor som säljer dessa..

http://www.speedflip.com/index.htm

http://www.flipaplate.com/

Det skiljer lite i pris, så frågan är vilken man borde plocka..?

5 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
yakozan skrev:
Åk motorcykel.

funkar inte så bra i kyla..

1 525 Inlägg
6 september 2010
BilNoob skrev:
yakozan skrev:
Åk motorcykel.

Läser man på lite så inser man att det finns nått som heter kallas Goretex allvädersställ...
Funkar utmärkt att åka hoj i kylan, bara klä sig rätt

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 september 2010
BilNoob skrev:
Kommer behöva åka in o ut från tullarna i sthlm, så tänkte undvika donering av pengar till Reinfeldts lön (räcker med skatten)..
Finns många sätt att undvika tullavgiften inne stan, men vilka sätt går d att göra som inte skriker efter uppmärksamhet?

tacksam för alla svar!

7§ Uppmaning till brott

•Det är inte under några omständigheter tillåtet att uppmana till brott i forumet (eller någon annanstans på Garaget)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

5 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
BilNoob skrev:
yakozan skrev:
Åk motorcykel.

Läser man på lite så inser man att det finns nått som heter kallas Goretex allvädersställ...
Funkar utmärkt att åka hoj i kylan, bara klä sig rätt

Finns d säkert, min poäng var att gå tillbkas till ämnet.. wink

Sök