4121
Sök

vad skulle ni välja för bas? 10"-15"

77 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
#1
hallo har lite funderingar ska man ta o köpa en (2) dyrare tior eller en (2) billigare 15" vad skulle ni göra?
man vill ju inte fylla upp hela baget som det blir om man köper 15...

direktörn

Administratör
2 997 Inlägg
30 augusti 2005
#2
dubbla 12or hade jag tagit det är lagom med bonka i dom smile

En kopp av den svarta såsen...

859 Inlägg
30 augusti 2005
#3
En bra 12a räcker långt! Både att spela fint och högt med.


Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
30 augusti 2005
#4
Äääh, vem behöver bagage-utrymme? tongue det har man baksätet till wink skaffa en 18" så har du nog spelverk utav helvete smile


draminbil.nu
1 382 Inlägg
209 Inlägg
30 augusti 2005
#6
Fler basar, och/eller större konarea är inte alltid bättre..
Vad ska du bygga i för bil, och vilket ljud är du ute efter?`
Tänk på att EN bra bas (läs: CDT, DLS, GZ, PG, etc) är att föredra framför TVÅ dåliga (läs: MDS, GAS, etc)

Jag tycker att 15" och uppåt är svåra att få bra ljud med..

Fett: 4-8 stycken 8":are drivet av feta steg!   big_smile


Team Tondöv
649 Inlägg
30 augusti 2005
#7
Håller med Theo, köp en bra 12"!
Men, om man ska svara på din fundering ang dyra 10:or eller billiga 15" blir mitt svar självklart: satsa på två bra 10:or!

77 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
#8
ok ja va mest inne på 10 orna mä de e klart de ser ju maffigare ut med 15 men de e kanske enda fördelen med de mä
har redan 2 grymma 10er så hittade ja 2 10er te ena rejäla pjäser 10kg dubbla spolar magneten byggde 23cm bakåt/innåt så de blir nog 2 sånna

direktörn

4 554 Inlägg
30 augusti 2005
#9
å va e de för märke på såna blyklumpar:P

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 augusti 2005
#10
det beror ju som sagt var precis vad de ska vara till för... ju mindre ju snabbare, ju större ju djupare...


2lateuloose
543 Inlägg
30 augusti 2005
#11
1st Digital Design 9510 10"  räcker för att du ska få problem med grannarna i nästa kommun!!

Nackdel: behöver massssssa effekt & tål massssa effekt & den är DYR

el.

1st Digital Design 2012 12" Billigare mer konarea & behöver inte lika mye effekt!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young


Sök