7716
Sök

Köp av Lexus is 200

345 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Hej

Sitter och tar mig en funderare över Lexus is 200 pga av dess form och utseende.

Någon som har nått att komma med när det gäller denna bil? Går den bra? Kända problem?
Det jag vet lite lätt om den är att den är törstig och drar 1.0 l.m. Men för övrigt kända problem?

Tacksam för svar!

Supra Club Sweden

648 Inlägg
25 augusti 2010
Hej

jag kan berätta en del om IS200 då jag precis sålt min efter 1års ägande

Det är en mer eller mindre en problemfri bil med god byggkvalitet och bra köregenskaper

Den är dock rätt slö och drar alldeles för mycket bensin för den prestanda den har

1liter milen är svårt att få den att gå på blandad körning, landsväg kan du få ner den på 0.8 max och stad får du räkna med 1.3 och uppåt beroende på gasfot.

Kända problem är väl cdväxlaren som kan sluta fungera men det beror på att man är för snabb med skivorna och inte låter den arbeta klart.

Växellådan kan kännas väldigt knepig och klonkig men det ska vara så speciellt på 1 till 2  och 2 till 3

Lacken är inte den stryktåligaste på dom och således väldigt känslig för stenskott.

IS200 är en väldigt bra och fin bil med ett riktigt bra och roligt chassi,,synd bara att den har en sån gammal skitmotor under huven.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
25 augusti 2010
Spana in Toyota Altezza medans du ändå håller på, såldes tyvärr ej i Sverige såvitt jag vet, men med lite roligare motor och lite mer ovanlighet big_smile

"When innovation meets passion!"

345 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Tusen tack för svaren!

Jag håller på o kollar på en bil som "sticker ut" och ändå är bra i motor/chassi och relativt billig att äga i max 60k klassen.  Ge mer tips om ni har! big_smile

Supra Club Sweden

345 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Spana in Toyota Altezza medans du ändå håller på, såldes tyvärr ej i Sverige såvitt jag vet, men med lite roligare motor och lite mer ovanlighet big_smile

Är det den "perfekta" bilen?

Toyota motor och Lexus utseende? Kan det bli bättre eller om det nu är så att det är det?

Supra Club Sweden

Baron
184 Inlägg
27 augusti 2010
RoberthR skrev:
Tusen tack för svaren!

Jag håller på o kollar på en bil som "sticker ut" och ändå är bra i motor/chassi och relativt billig att äga i max 60k klassen.  Ge mer tips om ni har! big_smile

är lexus så billiga?

bra chassi har väll sierra cosworth eller e jag ute och cycklar? sedan om den sticker ut eller inte beror väll på en den är "pimpad" eller inte tongue

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 augusti 2010
RoberthR skrev:
Mechanimal skrev:

Är det den "perfekta" bilen?

Toyota motor och Lexus utseende? Kan det bli bättre eller om det nu är så att det är det?

Bättre och bättre, det är väl en bra drivlina i Altezzan, vet inte hur mkt som skiljer mot IS200 men det kanske typ Minister eller någon annan på garaget kan svara på. Du har nog iaf garanterat roligare i Altezzan, originalutföranden jämfört.

"When innovation meets passion!"

Random Hero
4 047 Inlägg
27 augusti 2010
Nick666 skrev:
RoberthR skrev:
Tusen tack för svaren!

är lexus så billiga?

bra chassi har väll sierra cosworth eller e jag ute och cycklar? sedan om den sticker ut eller inte beror väll på en den är "pimpad" eller inte tongue

Är fwd ett alternativ kan ja rekomendera ford focus st170, köte en i onsdags och det är en riktigt rolig bil! och då har ja kört en subaru legavy på 370hk med coils osv i ett år innan

Dog food lid. Backwards

772 Inlägg
27 augusti 2010
Ang stenskott så har Lexus garanti på det från årsmodell 03 tror jag det är.
Du kan alltså få huven omlackad på garanti för att du fått stenskott på den.

345 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Nick666 skrev:
RoberthR skrev:
Tusen tack för svaren!

är lexus så billiga?

Det beror på, skaplig Lexus ligger väl på 66 minimum vad jag har sett runtom i sverige, men då har du en mätarställning på 19k vilket känns lite väl illa då man kan lägga dem 66k på en bil med "bättre" motor som drar lika mycket fast med mer hästar.

Nej ingen lexus is 200 blir det inte...
Senast redigerat av RoberthR (29 augusti 2010)

Supra Club Sweden

Baron
184 Inlägg
29 augusti 2010
åfan!
trodde lexus var toyotas "lyxmärke" men för 66papp verkar ju inte så dyrt

345 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Jo det är ju inte så dyrt för att vara ett "lyx märke" men man blir ändå lite skakis när man hör 1liter milen för en bil med ca 150hk, då man lika gärna kan uppgradera sig till en bmw med högre hästar som drar minst lika mycket. Men toyota har ju bra service?......

Supra Club Sweden

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 augusti 2010
RoberthR skrev:
Jo det är ju inte så dyrt för att vara ett "lyx märke" men man blir ändå lite skakis när man hör 1liter milen för en bil med ca 150hk, då man lika gärna kan uppgradera sig till en bmw med högre hästar som drar minst lika mycket. Men toyota har ju bra service?......

Nja, det varierar lika mycket mellan olika Lexus/Toyota-verkstäder som andra märken efter min erfarenhet. När Lexus service fungerar är den kanon, men det gäller många andra märken med. Sedan finns det skräckexempel på "service" av Lexus, precis som andra märken.

Men låter du en auktoriserad verkstad underhålla din Lexus har du utan tvekan ett bra serviceprogram, om du finner en seriös verkstad. Men åter igen är ovanstående villkor inget unikt för just Lexus...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

772 Inlägg
31 augusti 2010
Jag vet en väldigt bra service verkstad i småland där dom behandlar Lexus för precis det som Lexus vill att den ska vara. Lite "lyxigare" märke. Tvätt invändigt och utvändigt ingår i alla verkstads besök för Lexus ägare där.
För att inte göra reklam för företaget så kan ni/du pm:a för att få reda på det.

345 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
PoulZen skrev:
Jag vet en väldigt bra service verkstad i småland där dom behandlar Lexus för precis det som Lexus vill att den ska vara. Lite "lyxigare" märke. Tvätt invändigt och utvändigt ingår i alla verkstads besök för Lexus ägare där.
För att inte göra reklam för företaget så kan ni/du pm:a för att få reda på det.

Känns lite långsökt att åka till småland för att tvätta sin bil ^^

Supra Club Sweden

Sök