Mer bas i Logitech Z-5500

volvobonnen
31 januari 2010 · 84 Inlägg

heej har ett Logitech Z-5500 system  kan ja få mer bas i den lådan. har högsta på bas på där man styr ljudet

och på equalizern åxå finns det nå mer att göra ?

LeafBox Lat Perfektionist
31 januari 2010 · 6 359 Inlägg

DFX Audio Enhancer brukar ge lite xtra.
Finns att hitta på ett ställe jag inte får nämna.....
Men du måste hissa seglen för att komma dit om jag säger så wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
volvobonnen
31 januari 2010 · 84 Inlägg

Varf fåru inte nämna det då wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
31 januari 2010 · 10 427 Inlägg

Hur har du lådan placerad då? Du kan säkert "tuna" in så den låter mer om du ställer
den i ett hörn eller nåt liknande. Kanske påverkas mindre om basporten är riktad nedåt
som jag antar att den är.

Urkas Kräsen grafiker
31 januari 2010 · 1 775 Inlägg

Mer bas? Köp en riktig subb vetja. Annars kan du ju köpa dig en riktigt anläggning istället så får du bra ljud också. ;o

Whine whine!
Mortalis VW-nörd?
31 januari 2010 · 4 332 Inlägg

Hjälper det inte att sätta på ben på dom också? smile

Rquired Allmänt envis
31 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Sjöfarar-branschen är inte så.. äh skit i omskrivningarna; Pirate Bay och piratkopiering är inte tillåtet här wink

Mer bas i Z-5500? Jag som sitter och funderar lite på det omvända, saken är den att jag tycker systemet är lite känsligt för vart man kopplar det. I min förra datorn med ett (utmärkt) Creative X-FI kort lät det klockrent och kunde ställas in precis som jag ville ha det.

Men med mer standardbetonade prylar (som tex. min nuvarande laptop) är det svårare, antingen får man för mycket bas, övrigt ljud låter "dolt" och väggarna skakar eller så får man fram diskant osv bättre men trycket saknas.

Så sitter du på en stationär kan ett nytt ljudkort rekommenderas, ett bra kort + Z-5500 ger ljud som spelar i samma klass som många anläggningar för fyrdubbla summan. Och med de medföljande programmen har man inställningar i den mängd att det är svårt att INTE få ljudet som man vill!

Edit:

steifan skrev:
Hur har du lådan placerad då? Du kan säkert "tuna" in så den låter mer om du ställer
den i ett hörn eller nåt liknande. Kanske påverkas mindre om basporten är riktad nedåt
som jag antar att den är.

http://www.prisimenu.lt/wp-content/uploads/2009/07/logitech_z5500.jpg
Tror du ser hur den ser ut på denna bild.

Senast redigerat av Rquired (31 januari 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
steifan DR!FTT3KN!K3R
31 januari 2010 · 10 427 Inlägg

Rquired skrev:
http://www.prisimenu.lt/wp-content/uplo … _z5500.jpg
Tror du ser hur den ser ut på denna bild.

Såpass, då är det "bara" att rikta porten mot en vägg
och hitta rätt avstånd som ger önskvärdig bas-"förstärkning".

ActWrong
1 februari 2010 · 96 Inlägg

vrid tills du har max ljud sen vrider du ännu mer så står det boost, ta boost 11. Har du inte bra bas då så köp ett nytt ljudkort.

dcay Licenssvetsare
1 februari 2010 · 927 Inlägg

ActWrong skrev:
vrid tills du har max ljud sen vrider du ännu mer så står det boost, ta boost 11. Har du inte bra bas då så köp ett nytt ljudkort.

antar att du inte vet att det går att få boost 22? vrid så som du sa, sen håller du inne mute och vrider ännu mer, då blir det boost 22 smile

ActWrong
1 februari 2010 · 96 Inlägg

dcay skrev:

ActWrong skrev:
vrid tills du har max ljud sen vrider du ännu mer så står det boost, ta boost 11. Har du inte bra bas då så köp ett nytt ljudkort.

antar att du inte vet att det går att få boost 22? vrid så som du sa, sen håller du inne mute och vrider ännu mer, då blir det boost 22 smile

Hu de va som fan, varje dag lär man sig nått nytt smile Upptäckte att man kan få volym x11 också om man håller inte mute och vrider då man bara har volym.

VolvoXet Bas älskare
1 februari 2010 · 716 Inlägg

ställ lådan med porten in mot ett hörn, satan vilket tryck de blir!

Volvo 744 (1988)
dcay Licenssvetsare
1 februari 2010 · 927 Inlägg

ActWrong skrev:

dcay skrev:

ActWrong skrev:
vrid tills du har max ljud sen vrider du ännu mer så står det boost, ta boost 11. Har du inte bra bas då så köp ett nytt ljudkort.

antar att du inte vet att det går att få boost 22? vrid så som du sa, sen håller du inne mute och vrider ännu mer, då blir det boost 22 smile

Hu de va som fan, varje dag lär man sig nått nytt smile Upptäckte att man kan få volym x11 också om man håller inte mute och vrider då man bara har volym.

Jajjamen! smile jo det hade jag koll på wink

Arcangelus <3 Japs
5 februari 2010 · 680 Inlägg

Har det ljudsystemet hemma, och den basen är ju grym! Riktigt nöjd med den, vill du ha MER bas? :S

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
adotb
23 september 2010 · 22 Inlägg

Inget funkar för mig? Jag vrider och vrider och inget händer, förutom när jag trycker in MUTE och så vrider jag på och då får jag 11, men de är volymen, men basen och vad ska jag göra för att få 22???

Mercedes E250 CGI "S212" (2011)
Nitrometanskada Gött mos
23 september 2010 · 1 096 Inlägg

LeafBox skrev:
DFX Audio Enhancer brukar ge lite xtra.
Finns att hitta på ett ställe jag inte får nämna.....
Men du måste hissa seglen för att komma dit om jag säger så wink

Jag har också Z-5500 och något lite mer avancerat program att styra ljudet med hade inte varit fel, ska testa ditt tips. (Därav min kanske onödiga bump).

Är programmet upphovsrättskyddat? Alla program är ju inte det, och Piratebay och dess fildelningsteknik är väl inte olaglig sålänge filerna som sprids inte är upphovsrättskyddade? Moderator eller någon med koll på läget får gärna rätta mig här om jag har fel.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
LeafBox Lat Perfektionist
23 september 2010 · 6 359 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

LeafBox skrev:
DFX Audio Enhancer brukar ge lite xtra.
Finns att hitta på ett ställe jag inte får nämna.....
Men du måste hissa seglen för att komma dit om jag säger så wink

Jag har också Z-5500 och något lite mer avancerat program att styra ljudet med hade inte varit fel, ska testa ditt tips. (Därav min kanske onödiga bump).

Är programmet upphovsrättskyddat? Alla program är ju inte det, och Piratebay och dess fildelningsteknik är väl inte olaglig sålänge filerna som sprids inte är upphovsrättskyddade? Moderator eller någon med koll på läget får gärna rätta mig här om jag har fel.

Jo, DFX måste igenteligen köpas. Meen... Det är ju därför vi har TPB wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
KennethL
23 september 2010 · 412 Inlägg

Om jag inte missminner mig så finns det även en gratis version. Om inte annat så fanns det på den tiden jag drog hem DFX. Det ger faktiskt stor skillnad men jag har för mig att den bara gav resultat med Windows Media Player.

135
├┼┼
24 R
LeafBox Lat Perfektionist
23 september 2010 · 6 359 Inlägg

Det finns en gratisversion, ja. Men på den får man inte ställa in egna inställningar, utan är fast med förbestämda.
Det betyder att man inte får dra i "bass" slidern, och det e ju den man vill åt ;P

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
KennethL
23 september 2010 · 412 Inlägg

Hehe ja det kanske var så det var. smile

135
├┼┼
24 R
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang