2545
Sök

Underredsbehandling.

Thomas_945LTT
10 augusti 2007
Trådstartare
Jag fick höra på senaste besiktningen att jag blir tvungen att underredsbehandla bilen om jag vill ha den kvar mer än två år. Har aldrig gjort d på ngn bil förut. E d svårt att göra själv? Vad krävs för att utföra jobbet?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
10 augusti 2007
Thomas_945LTT skrev:
Jag fick höra på senaste besiktningen att jag blir tvungen att underredsbehandla bilen om jag vill ha den kvar mer än två år. Har aldrig gjort d på ngn bil förut. E d svårt att göra själv? Vad krävs för att utföra jobbet?

underredsbehandling = rostskydda, går att köpa på ganska många ställen som säljer bildelar, man sprutar bara på och låter det torka sen så är de bara köra igen, de är iaf så ja uppfattad det.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Thomas_945LTT
10 augusti 2007
Trådstartare
E fullt medveten om att d e samma sak som rostskydda...tack för hjälpen!!! smile

1 010 Inlägg
10 augusti 2007
Absolut_Audi skrev:
Thomas_945LTT skrev:

underredsbehandling = rostskydda, går att köpa på ganska många ställen som säljer bildelar, man sprutar bara på och låter det torka sen så är de bara köra igen, de är iaf så ja uppfattad det.

nja visst kan du göra så men det kommer du inte långt me...
det bästa är om du med en stålborste skrapar så mkt du kan på befintlig rost. Och tvättar resterande ytor. Då sätter sig skyddet bättre!

bra tips är en gör-det-själv-hall detta eftersom det kommer droppa (även om det står droppfritt). Så slipper du skita ner den egna uppfarten/donkrafter osv.
ett annat tips är också kläder som du inte är rädd om och framförallt, täck hår/skin...
för mig fastnade det å satt kvar ett par dagar.
Munskydd kan också va bra då det för mig bildades moln av partiklar.
Köpte mitt på okq8 samt biltema...

lycka till!

Thomas_945LTT
11 augusti 2007
Trådstartare
Tack så jättemycket för hjälpen! big_smile

95 Inlägg
11 augusti 2007
Pappa underredsbehandlade sin bil 1985 med vajerfett, och den är inte rostig än idag...

Solfilmsmontör
950 Inlägg
11 augusti 2007
De flesta större rekond firmer utför detta vet dock inte om priser och så men kan ju vara värt pengarna.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

14 Inlägg
26 september 2010
Läs mer om underredsbehandling här.

8 892 Inlägg
26 september 2010
3 år gammalt inlägg och jag tror att trådskaparen redan funnit svar på sin fråga.

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök