6218
Sök

Audis nya quattro koncept

7 385 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Vad tycks om audis nya quattro koncept ? Den lånar stora drag från ur quattro samt att det sitter den nya 5an i bilen big_smile Kommer denna i produktion är det helt klart min nya dröm bil !

http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe … d=fvu6akyg

Bomba på med era tankar om konceptet nu ! smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 september 2010
as frän bara hoppas de blir nått av detta eller att de snor mkt från den och gör en annan bil av den big_smile

Forummoderator
26 674 Inlägg
30 september 2010
"Stora drag", var väl kanske att ta i men ser ut att kunna bli fin i alla fall.

Nåt som fångade mitt intresse var nya Lamborghinin som var längre ner på sidan tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

100% ninja
342 Inlägg
30 september 2010
kommer ju säkert väga lika mycket som alla andra audisar..

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 oktober 2010
TeedasT skrev:

Audi bilar är ju verkligen jättetunga...

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
1 oktober 2010
Mjae, specen är ju urfet, men undrar vad dom gjorde av det här projektet, som jag gillar betydligt mer som en "ny uris":
http://www.carmagazine.co.uk/upload/20293/images/1AudiQuattroAnniversario.jpg

/Mattias

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
1 oktober 2010
Tycker den är riktigt läcker. big_smile

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
1 oktober 2010
TeedasT skrev:

Citat: Den kraftigt modifierade karossen är i huvudsak tillverkad i aluminium (Audi Space Frame) – med huven, bakluckan och en del andra komponenter i kolfiber. Detta gör att Audi quattro concept endast väger 1 300 kg, nästan identiskt med Sport quattro.
Ja, jättetung...

/Mattias

463 Inlägg
1 oktober 2010
matteeee skrev:
Mjae, specen är ju urfet, men undrar vad dom gjorde av det här projektet, som jag gillar betydligt mer som en "ny uris":
http://www.carmagazine.co.uk/upload/202 … rsario.jpg

Personligen tycker jag den ser ut som förra generationens Lancer EVO..

Nya Quattroconceptet var mycket intressant även om jag inte tycker den var jättesnygg. Man ser likheterna med den gamla, och specen var ju helrätt smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 oktober 2010
Njaa, jag som är inbiten Audi-fantast saknar ju en och annan detalj. Gillade den inte så jättemkt.
Sportquattron var ju enkel, rå och visade att den var uppkäftig!
Den där ser ut som att en VW Beetle och Audi R8 parat sej.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
1 oktober 2010
Helt klart en bil jag skulle kunna tänka mig, det enda jag verkligen ogillade så var det interiören! Det är fan de Audi gör bäst i sina bilar så sabbar dom det helt till denna? Bilderna är ju helt datoranimerade så hoppas dem fixar till den biten! Annars med den speccen så skulle jag verkligen vilja ha kärran:)

Four rings to rule them all!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 385 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Danne_gg skrev:
Helt klart en bil jag skulle kunna tänka mig, det enda jag verkligen ogillade så var det interiören! Det är fan de Audi gör bäst i sina bilar så sabbar dom det helt till denna? Bilderna är ju helt datoranimerade så hoppas dem fixar till den biten! Annars med den speccen så skulle jag verkligen vilja ha kärran:)

här håller jag faktiskt med ! audi brukar ha riktigt snygg inredning i sina bilar smile men förhoppningsvis fixar de till detta inför en möjlig produktions bil... Samt att jag inte är sådär super förtjust i fronten, men allt kan ju inte vara super alltid roll turbo 5a och quattro tycker jag låter helt super ! helt klart att det är de som lockar  mest

Tycker även man kan se lite likheter med corradon, vilket jag tycker är ett plus wink
Senast redigerat av CHEEVA (1 oktober 2010)

Sök