Skillnad på Camaro Rs och z28 iroc?

Creepshow Drummer
31 augusti 2005 · 53 Inlägg

Hade tänkt att skaffa mig en camaro!
Hittade en -90 Z28 Iroc och en Rs -92.
Någon som kan förklara vad som är skillnaden på dem 2?
Om det e nån, förutom lite i karossen.

Tacksam för svar.
Mvh Patrik

frosth__ Team Kränghäng
31 augusti 2005 · 657 Inlägg

KÖP MIN..

Skillnaden är väl lyxen.. RS:en är standard modellen medans IROC-Z är lyx varianten.. Vet dock inte vad sin skiljer dom åt..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Creepshow Drummer
31 augusti 2005 · 53 Inlägg

Okej...köp min?
Vad begär du?

frosth__ Team Kränghäng
31 augusti 2005 · 657 Inlägg
Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Germax
31 augusti 2005 · 12 086 Inlägg

Vill först säga att jag är en stor beundrare av Camaro av just den generationen! Världens snyggaste bil!

RS en vet jag har andra fäljar och brukar ofta ha V6an va? Är inte så lärd i ämnet men tror det är så.. IrocZan är ju den fetaste, speciellt med 350 motorn som verkar va ganska ovanlig iaf här i Sverige.. ser oftast lillen på 305.

Till frosth oxå, varför säljer du bilen så billigt? Är ju en Iroc med stora motorn ny lack mm? Brukar la va en 100 lax för dom i vanliga fall?

frosth__ Team Kränghäng
1 september 2005 · 657 Inlägg

100,000 va kanske lite och ta i.. Men om du läser i annonsen så är min bakaxel inte så bra.. +att det är fel sesong att sälja i.. Sen vill jag bli av med den snabbt.. Visst är det ett mkt bra pris , inget snack om den saken.. Förstår inte varför den fortfarade är kvar... Men men.. säljer jag inte innan vintern så behåller jag och lagar det som är fel och sätter ut den för normal pris till våren..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
NIzmO Ollikkala Racing
1 september 2005 · 1 724 Inlägg

Vet inte så mkt om olika Camaro modeller men skulle nog vilja säga att en Z28 är nog lite roligare.
Har en bekant som har en Camaro RS -89 som jag fick "äran" att köra en kväll och måste säga att jag blev besviken, den bilen har en 305cui V8 (5.0L) med endast 150hk medan Z28an har väl en 350cui (5.7L) med mer pulver.

Tycker att det måste finnas lite mos under huven när man har en V8 och med RS modellen så har man ju inget att sätta emot många bilar iaf.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Germax
1 september 2005 · 12 086 Inlägg

NIzmO skrev:
Vet inte så mkt om olika Camaro modeller men skulle nog vilja säga att en Z28 är nog lite roligare.
Har en bekant som har en Camaro RS -89 som jag fick "äran" att köra en kväll och måste säga att jag blev besviken, den bilen har en 305cui V8 (5.0L) med endast 150hk medan Z28an har väl en 350cui (5.7L) med mer pulver.

Tycker att det måste finnas lite mos under huven när man har en V8 och med RS modellen så har man ju inget att sätta emot många bilar iaf.

En vanlig z28 har mkt sällan stora motorn på 350ci.. tillomed många IrocZ har lilla motorn, föresten 150hk? Det låter klent har för mig att det är runt 220hk i 305ci.

Hette inte alla Camaros av den generationen z28, förutom de som hette RS då.. och så fanns Iroc som va lyxvarianten!

Någorlunda säker.. men kan inget Camaroproffs lägga upp facit!tongue

Humlan
1 september 2005 · 238 Inlägg

Här har ni fakta om camaro och dess olika utrustningsalternativ samt historia och mycket annat. Trevlig läsning!!

Mvh Humlan (camaroägare)

http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/techdb.shtml

A B E C E D E
Creepshow Drummer
2 september 2005 · 53 Inlägg

Tack för infon!!
Mvh Patrik

TS_quattro fyrkrafsare
2 september 2005 · 1 443 Inlägg

hm, ett litet sidospår...
varför har så många bilannonsörer på blocket "ej TV4" eller "TV4 ring inte" i sina annonser?
nu kanske ni tycker att det är en korkad fråga och frågar er om jag bott under en sten senaste året eller något, men men... upplys mej!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Germax
2 september 2005 · 12 086 Inlägg

TS_quattro skrev:
hm, ett litet sidospår...
varför har så många bilannonsörer på blocket "ej TV4" eller "TV4 ring inte" i sina annonser?
nu kanske ni tycker att det är en korkad fråga och frågar er om jag bott under en sten senaste året eller något, men men... upplys mej!

Det undrar jag oxå?
Jag har haft minst 10 annonser på blocket o ingen TV4 har någonsin ringt mig. Tycker allt sånt här som brevvänner, bildsamlare däcksparkare mm ger dåligt intryck.. känns oproffsigt!

Creepshow Drummer
2 september 2005 · 53 Inlägg

Har haft ett antal annonser ute på blocket, Tv4 har ringt på många av dem, trots att man kryssat i att man inte vill bli kontaktad av telefonsäljare.
Men Tv4 ringer ändå och vill sälja annonser, därav skriver nog en del: "Tv4 ring ej", Tv4 behöver ej ringa....Osv.

TS_quattro fyrkrafsare
3 september 2005 · 1 443 Inlägg

aha, trodde de höll på med nån mer eller mindre seriös verksamhet innefattande ett program om folk som blir "blåsta" på bilar de köper privat... eller nåt i den stilen... alla som köper en bil privat är väl införstådda med att det är befintligt skick som gäller... what u see is what u get...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang