Mattsvart lack tips

Gidlund
10 oktober 2010 · 354 Inlägg

Hejsan!

Jag undrar lite om någon har tips angående mattsvart färg!

Liknanade färgen på bilen på länk nedan!
http://farm4.static.flickr.com/3411/331 … 59d4_b.jpg

vore tacksam för lite hjälp!

Finns ju alldeles för mkt olika färger.. och vill ej de ska se för "billigt ut"..
vill ha de med lite metallic nyans i... smile

mvh
A

bobafett Bounty hunter
10 oktober 2010 · 671 Inlägg

Gidlund skrev:
Hejsan!

Jag undrar lite om någon har tips angående mattsvart färg!

Liknanade färgen på bilen på länk nedan!
http://farm4.static.flickr.com/3411/331 … 59d4_b.jpg

vore tacksam för lite hjälp!

Finns ju alldeles för mkt olika färger.. och vill ej de ska se för "billigt ut"..
vill ha de med lite metallic nyans i... smile

mvh
A

sidensvart e ju den bästa tycker jag...lagom me glans...mattsvart kan se 'dammig' ut...tyvär har jag inge nummer men jag vet att ford seirra har nog den svartaste svarta...volvos svart kod 19 är det blått i....sen kanmna ju alltid blanda i matteringsmedel i...men idag e ju nästan alla bil lacker vatten baserade o då måste man låsa färgen me klarlack...då kan man ta matt klarlack...

jag lackade min musse i 'opel rally svart...den blev kanon

men det lär ju dyka in lite proffslackare som ger dej bättre råd än mina tongue

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Gidlund
10 oktober 2010 · 354 Inlägg

Okej smile

Fick höra något om svart metallic och sen använda sig av matt klarlack?

bobafett Bounty hunter
10 oktober 2010 · 671 Inlägg

Gidlund skrev:
Okej smile

Fick höra något om svart metallic och sen använda sig av matt klarlack?

ja det låter vettigt...bmw har ju sin som sitter på BMW M5..diamant svart metallic eller någe sånt.... Audi har oxå liknande...för modligen alla andra bilmärken oxå...

jag brukar gå ner till färgforum(dom säljer billack) o stå en hel dag o kolla i deras kartor...

Senast redigerat av bobafett (10 oktober 2010)

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
10 oktober 2010 · 301 Inlägg

supermatt klarlack, på vanlig svart bas..

Pilen
10 oktober 2010 · 7 Inlägg

är svårt att måla en färg med mattningsmedel i och få det bra om du ska ha det jätte matt... Jag hade använt mig av matt klarlack helt klart.. se till att någon med erfarenhet målar också, annars kommer det garanterat se flammigt ut åt dig..

Gidlund
10 oktober 2010 · 354 Inlägg

okej smile
ja erfaren lackerare har jag iaf wink
han vet förmodligen vad för färg vi ska använda oss av men jag vela mest kika lite vad folk har för tips smile

MeepMeep Finraggare
10 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Du är hundra att du vill lackera den mattsvart och inte foliera den?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Mr_EmCom Med.lem
10 oktober 2010 · 3 759 Inlägg

Jag och en polare åkte till Munshen här för några veckor sedan och gled runt på stan i några dagar. Måste säga att jag blev sugen på att lacka 540in matt. Det finns väldigt många sjukt feta bilar där som är mattsvarta.

Vad är grejen med det? Klipp nya x5 er feta mercor som på bilden plus massa andra statusbilar var mattade.
Rått som fan!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Gidlund
10 oktober 2010 · 354 Inlägg

Jag är hundra på det ja smile
får ju den lackad utan att behöva slanta för det! :p

MeepMeep Finraggare
10 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Då så - för oss andra dödliga som betalar för våra grejer så är foliering ett bättre val imo smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Osterberg
13 oktober 2010 · 1 Inlägg

ett bra val är sikkens autowave sa 170 färgkod  vattenbaserad bas och använda mattklarlack. tänk på att om du sedan vill polera kommer den bli blank wink men jag tycker oxå det e grymt cool med mattsvart. vi har test målat vit matta bilar i design syfte men det blidde ingen direkt effektpå det

Gidlund
13 oktober 2010 · 354 Inlägg

Okej smile ja det är ju fan rätt svårt med mattsvart hmm vill få de att se så likt ut bilden jag länkat här uppe som möjligt...

vill absolut inte få det att se ut som någon hemma lirare bara gjort de för att ha mattsvart o slänger på hemma i garaget... tongue

Xz3PaZ
13 oktober 2010 · 87 Inlägg

på min gamla bil tog vi den mörkaste grundfärgen vi kunde hitta å öste i vanlig svart färg, fördelen är att grunden är ganska tjock, vi la ca 5 lager... tyvär så blev det inte riktigt svart sad blev inte grått heller utan en ganska ljus svart då den mörka grunden var grå

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang