7003
Sök

Nybliven lastbilschaufför och undrar hur det ser ut på arbetsmarknaden.

Trucker
2 710 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Hallå,

Kanske inte bästa rubriken men det är så att jag en nybliven lastbilschaufför och undrar om folket här har nån aning om hur det ser ut på den marknaden?! Sökt MÅNGA jobb och försöker ringa runt..

Nån chaufför som vet / hört att nån arbetsgivare söker chaufförer??

Innehar CE, truckkort, ADR, YKB och digitaltfärdskrivarkort.

Tacksam!

Mvh

Fart missbrukare

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 oktober 2010
Är inte du nog meriterad på forumet vid det här laget så du inte känner till rubriksanvisningarna? Tycker att man borde ha lärt sig det med dryga tusen inlägg.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Trucker
2 710 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Håller helt klart med i vad du säger, problemet var vara att jag inte visste vad jag skulle skriva. O då skrev jag bara det som blev..

Nån moderator får gärna ändra rubriken till en lämplig.

Mvh

Fart missbrukare

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 oktober 2010
Bara att söka jobb och ta det man får! big_smile Kollat här? http://www.jobrapido.se/?w=chaufför&l=&r=auto

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Trucker
2 710 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Tar absolut ALLT jag får.. alla tider. så villig är jag wink Kollat på många ställen på nätet, grejen är i den här branschen, att få annonser läggs ut. Går från mun till mun..

Fart missbrukare

415 Inlägg
14 oktober 2010
Det gäller att ta sig in på marknaden. Känner man många och visar framfötterna så finns det hur mycket jobb som helst. Det svåra är att hitta en inkörsport, de flesta åkerier söker folk via sina chaufförer eller folk de känner. De flesta lägger som sagt inte ut annonser, så man kan ju försöka med typ bemanningsföretag och därifrån kan man ofta börja jobba hos någon man blivit uthyrd till. Lycka till det brukar ge sig bara man fått ett jobb och där träffar man alltid någon som känner någon som behöver en chaufför.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Random
480 Inlägg
14 oktober 2010
Tips är att åka runt till alla stora åkerier nära dig och dela ut CV. presentera dig osv. Flera jag känner har fått jobb så inom en vecka. Det var dock några månader sen. Vet inte hur det är nu.

1 722 Inlägg
15 oktober 2010
jag vill ha lastbilskortet!!!!! big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 oktober 2010
Kanelbullen skrev:
jag vill ha lastbilskortet!!!!! big_smile

Ta den då? tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 722 Inlägg
15 oktober 2010
men närdå big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 oktober 2010
Kanelbullen skrev:
men närdå big_smile

Men när du kan å får?

Mvh Tommy

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
15 oktober 2010
Vet inte hur det funkar där du bor men här i Sundsvall skriker de efter förare

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
15 oktober 2010
Vet inte hur det funkar där du bor men här i Sundsvall skriker de efter förare

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Trucker
2 710 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Sundsvall är ju tyvärr en bit bort.. Söker främst i Västerås, men kan tänka mig i närliggande städer. Typ Gävle som nordligast. Tex..

Fart missbrukare

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
16 oktober 2010
BMWgrabben skrev:
Sundsvall är ju tyvärr en bit bort.. Söker främst i Västerås, men kan tänka mig i närliggande städer. Typ Gävle som nordligast. Tex..

Hällre ett jobb lite långt bort än inget alls!? Bara ta "långt bort i stan" jobbet, sen kan du söka jobb i/kring V´ås, så har du på ditt CV att du kör just nu och ej är fritidsingenjör!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

474 Inlägg
16 oktober 2010
BMWgrabben skrev:
Hallå,

Kanske inte bästa rubriken men det är så att jag en nybliven lastbilschaufför och undrar om folket här har nån aning om hur det ser ut på den marknaden?! Sökt MÅNGA jobb och försöker ringa runt..

Nån chaufför som vet / hört att nån arbetsgivare söker chaufförer??

Innehar CE, truckkort, ADR, YKB och digitaltfärdskrivarkort.

Tacksam!

Mvh

Kolla med Bengts Åkeri i Örebro. Hörde av min förman att dom börjar få lite ont om folk.

Volvo S60 2.5T AWD

Sök