Forkörning, snuten va sj i bilen

Nehe
18 oktober 2010 · 687 Inlägg

Men sluta upp med barnlekarna. TS har blivit stoppad av en ensam polis en en civilbil utrustad med en en TripTrack (Genomsnitts h-mätare) (http://www.polisen.se/Skane/sv/Om-polis … ontroller/)

Samma mätare finns på alla MC. Och blir du stoppad av en MC som har mätt hastigheten så har de mest troligt använt TripTracken.

TripTracken är en accepterad mätmetod likt de 7 andra mätmetoder som finns.

Saxat
"Det är åklagaren som har bevisbördan för att du gjort dig skyldig till hastighetsöverträdelse.
Den är emellertid ofta uppfylld redan genom att åklagaren kan visa ett mätprotokoll. Invändningar om att trafiksäkerheten krävde en högre fart än den tillåtna friar generellt sett inte från ansvar annat än i rena nödsituationer

Påståenden om tveksamheter och felaktigheter vid mätningen leder inte heller särskilt ofta till friande dom. Det krävs nämligen av den tilltalade (den som åtalats) att han/hon på något sätt gör troligt att det förekommit ett fel vid mätningen, det krävs alltså någon typ av bevisning."


NEJ det är helt MENINGSLÖST ATT NEKA om du vet med dig att du har gjort fel. För att du skall "klara dig undan" så måste du kunna påbevisa att det är fel på mätutrustningen, då ni inte ens är kunniga om hur den fungerar eller vilka som är tillåtna så tvekar jag stort på att någon av er skulle kunna påbevisa att den är felaktig.

Är man osäker när någon visar upp en mätning och man får sina två alternativ - erkänna, obot eller  - neka, primärrapport så skall man fråga om RÅDRUM och inte "rutinneka". Då kan polisman om han/hon anser det som troligt att du kommer att erkänna ge dig 8 dagar på att få chansen att prata med en advokat eller någon annan lite mer kunnig inom området.


Åklagaren kommer i detta fallet att skicka ut ett strafföreläggande när ärendet hamnar på hans skrivbord och det fungerar exakt likadant som en obot, du betalar och det är ur världen, skillnaden är att du har kostat samhället x antal tusen kronor endast för att du "ville testa att förneka". Pengar som kunde gå till BROTTSOFFER istället, sen har ni mage att klaga på att folk inte får sina ersättningar vid misshandel och våldtäkt.

Så Mogel, skillnaden på mina och dina inlägg är att mina är relevanta och beskriver hur verkligheten är och fungerar inom polisiärt rättsväsende medans dina inlägg är gissningar och påhopp för att du helt enkelt inte vet bättre men ändå känner dig tvingad att skriva något i en tråden av en anledning som jag inte riktigt kan förstå? Säg mig vad har dina inlägg i denna tråd egentligen tillfört ämnet?

Muttley
18 oktober 2010 ·

Mogel skrev:

tkd_rille skrev:

Mogel skrev:

Polisen måste ha bevis har dom inte det och du nekar får dom jävligt jobbigt..

Innan du lägger dig i så kan du ju läsa..  Polisen är vittne och mc poliser är också vittne.  TS SKREV  hade ingen kamera som fångat mig, bara nån utberäkning på snithastighet,

Då är där bevis. Därmed kvittar de om han nekar för att där är bevis mot honom och då får han böter. Synd att han inte visste de innan då han verkar vara en påg som iallafall har lite samvete och vill slippa dra upp de i rättegång.

Sen om vi tar exempel så om en ensam mc snut kommer ner till en plats där du rent av leker, burnar runt och kladdar. Då ska han inte kunna sätta dit dig för han är ju ensam. Alla har inte kameror på hojjarna.

Som jag skrev i mitt senaste inlägg finns det någon som nekat ensam polis och sen vart tvungen att betala? Jag har aldrig hört nån som fått göra det iallefall.

tkd_rille skrev:
Fan du sänkte tråden nått sjukt.

Kan du vara snäll att förklara vad du menar med detta?

Nu fick du dig ett svar, slipper jag svara dig.

Basmange
18 oktober 2010 · 35 Inlägg

vi komme rno inte så långt, lite delad meningar, o ingen som har nån direkt info, typ en sida från snuten där d står el nå anat skoj där d finns fakta.. d här har jag hört för så d är därför jag tar o kolla upp d.. 

skippa o skitsnacket mellan varandra d kan ni få göra på era gäsboksinläg istället, ej d jag söker..
men moge hade då en poäng..
: Jag är iallefall inte otrevlig mot trådskaparen,
men som sakt skit samman i d, ej därför tråden skappades.

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Muttley
18 oktober 2010 ·

Basmange skrev:
vi komme rno inte så långt, lite delad meningar, o ingen som har nån direkt info, typ en sida från snuten där d står el nå anat skoj där d finns fakta.. d här har jag hört för så d är därför jag tar o kolla upp d.. 

skippa o skitsnacket mellan varandra d kan ni få göra på era gäsboksinläg istället, ej d jag söker..
men moge hade då en poäng..
: Jag är iallefall inte otrevlig mot trådskaparen,
men som sakt skit samman i d, ej därför tråden skappades.

Tips.. vid sådana här frågor så kan Nehe svara dig. Han om någon här borde kunna det.

Basmange
18 oktober 2010 · 35 Inlägg

:nehe, se där kom d fram bra fakt ajag letat efter, tack för d, stod d på sidan du länkade till el hitta du d nån ananstans??

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Basmange
18 oktober 2010 · 35 Inlägg

jo han värkar ha bäst koll här iaf.. smile

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Nehe
18 oktober 2010 · 687 Inlägg

Nyttolänkar.

http://lawline.se/answers/4674

http://www.polisen.se/Skane/sv/Om-polis … ontroller/

http://www.polisen.se/Skane/sv/Aktuellt … --FAP3317/

Ingen av dessa kommer ge dig det du är ute efter (att slippa betala böter). Kryp till korset som en man och gör rätt för dig istället.

Senast redigerat av Nehe (18 oktober 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang