Forkörning, snuten va sj i bilen

Basmange
17 oktober 2010 · 35 Inlägg

Vart stopad av en sivil bil ikväll av en ennsam polis,
hade ingen kamera som fångat mig, bara nån utberäkning på snithastighet,
jag neckade pga att han va sj, vet nån hur är kan dom bevisa att d var jag mer än att dom säger att d var jag??
nån bra länk där sånt kan stå vorde tacksammt smile
Mvh Mange

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Nehe
17 oktober 2010 · 687 Inlägg

Snitthastighet? Menar du en mätning med TripTrack eller menar du en mätning gjord med den egna hastighetsmätaren?.

Basmange
17 oktober 2010 · 35 Inlägg

vet ej va den kallas d dom hade, men dom hade en lite rektangel formad grej, där d fanns längd o en snithastighet uträknad, så INTE efter egen bilmätare.

:cool:
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Nehe
17 oktober 2010 · 687 Inlägg

Då spelar det inte så stor roll att du förnekar, du kommer trilla dit ändå vilket inte torde spela dig någon roll då du själv verkar veta med dig att du faktist har kört för fort.

Godkände du strafföreläggande? Om inte så tror jag ändå att åklagare kommer försöka skicka ut en bot innan tingsrättsförhandlingarna och mitt råd är att du betalar den så det är ur världen och du slipper mjölka samhället på mer skattepengar än du redan har gjort.

Basmange
17 oktober 2010 · 35 Inlägg

gissar oxå att d är svårt o få d ogjort.. men man va ju tvungen o prova iaf o kolla om d går, hört att dom int kan bevisa fullt ut då dom är sj, men d är ju bara av okuniga munar sakt genom åren..
skrev ej under nå papper, så dom skickar ut, så tills dess har man letat rätt på fakta..
nee till rättegång blir d inte..

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 oktober 2010 · 3 929 Inlägg

Får jag fråga, vad var det du sa i dom sista två inläggen?
Har försökt att förstå men förstår inte fullt ut.
Du har inte tänkt på att kanske skriva på svenska så att folk förstår?
Lägg ner tid på inläggen då folk lägger ner tid på att hjälpa dig!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Basmange
17 oktober 2010 · 35 Inlägg

jag har dyslexi så har lite svårt o skriva exakt rätt sad
som jag har hört blan folk under åren, så har poliser svårt o bevisa då dom är sj i bilen, om d inte filmas.
skrev ej under papprerna som man gör då man erkäner brott på plats, så åklagare postar hem papper, då har man ju lite tid o forska fram fakta, desutom trode jag d va 110 där d va 90,
lättare o förstå nu??

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
FireTraXX DFFL
17 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Basmange skrev:
jag har dyslexi så har lite svårt o skriva exakt rätt sad
som jag har hört blan folk under åren, så har poliser svårt o bevisa då dom är sj i bilen, om d inte filmas.
skrev ej under papprerna som man gör då man erkäner brott på plats, så åklagare postar hem papper, då har man ju lite tid o forska fram fakta, desutom trode jag d va 110 där d va 90,
lättare o förstå nu??

En sak bara, vad du tror att det är för hastighet som gäller skiter de högaktningsfullt i...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Basmange
18 oktober 2010 · 35 Inlägg

joo den har dom ju hört för så.. men d va ej frågan så att säga.

:cool:
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Muttley
18 oktober 2010 ·

Basmange skrev:
joo den har dom ju hört för så.. men d va ej frågan så att säga.

Svaret på din fråga. 

Om de inte ska kunna ta dig ensam (när de åker ensamma i BIL)  hur i hela världen ska en polis mc kunna stoppa dig och ge dig böter?  Då känns de totalt onödigt att ha mcpoliser ute på övervakning.
För de är i princip alltid ensamma.

Basmange
18 oktober 2010 · 35 Inlägg

joo d har du apsolut rätt i, videos på mc?
som sakt d är bara va man har hört under åren.. att dom ej kan göra nå, så d känndes att man va tvungen o kolla upp d här..

:cool:
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Nehe
18 oktober 2010 · 687 Inlägg

Det är då man ber om rådrum. Om man vill kolla upp något eller prata med någon innan man betalar.

Mogel KUNG
18 oktober 2010 · 441 Inlägg

tkd_rille skrev:

Basmange skrev:
joo den har dom ju hört för så.. men d va ej frågan så att säga.

Svaret på din fråga. 

Om de inte ska kunna ta dig ensam (när de åker ensamma i BIL)  hur i hela världen ska en polis mc kunna stoppa dig och ge dig böter?  Då känns de totalt onödigt att ha mcpoliser ute på övervakning.
För de är i princip alltid ensamma.

Polisen måste ha bevis har dom inte det och du nekar får dom jävligt jobbigt..

Mogel KUNG
18 oktober 2010 · 441 Inlägg

Nehe skrev:
Då spelar det inte så stor roll att du förnekar, du kommer trilla dit ändå vilket inte torde spela dig någon roll då du själv verkar veta med dig att du faktist har kört för fort.

Godkände du strafföreläggande? Om inte så tror jag ändå att åklagare kommer försöka skicka ut en bot innan tingsrättsförhandlingarna och mitt råd är att du betalar den så det är ur världen och du slipper mjölka samhället på mer skattepengar än du redan har gjort.

Thunderbird88 skrev:
Får jag fråga, vad var det du sa i dom sista två inläggen?
Har försökt att förstå men förstår inte fullt ut.
Du har inte tänkt på att kanske skriva på svenska så att folk förstår?
Lägg ner tid på inläggen då folk lägger ner tid på att hjälpa dig!

Måste bara få fråga. Har ni mens ELLER?

Nehe
18 oktober 2010 · 687 Inlägg

Mogel skrev:
Måste bara få fråga. Har ni mens ELLER?

Jag måste bara fråga, är du över femton ELLER?.

Kan du inte tillföra något relevant i en tråd så skriv inget heller, och NEJ du behöver inte bemöda dig med att svara på detta.

Basmange
18 oktober 2010 · 35 Inlägg

Mogel, jo d känns som d sknas en liten bit i beviset då han är sj, men som tkd_rille sa så mc snutar säte rju dit folk, men är d i hopp om att alla erkänner då snuten väll stopar en för forkörning??
så man är lite klyven i hur lagen funkar, man skulle kunnat typ hella lagboken.

:cool:
Ford Sierra "Driftingbilen" (1989)
Ford Sierra "Gamm bettan" (1993)
Mogel KUNG
18 oktober 2010 · 441 Inlägg

Nehe skrev:

Mogel skrev:
Måste bara få fråga. Har ni mens ELLER?

Jag måste bara fråga, är du över femton ELLER?.

Kan du inte tillföra något relevant i en tråd så skriv inget heller, och NEJ du behöver inte bemöda dig med att svara på detta.

Jag är iallefall inte otrevlig mot trådskaparen som du är! Och ja jag är över femton är du?

Mogel KUNG
18 oktober 2010 · 441 Inlägg

Basmange skrev:
Mogel, jo d känns som d sknas en liten bit i beviset då han är sj, men som tkd_rille sa så mc snutar säte rju dit folk, men är d i hopp om att alla erkänner då snuten väll stopar en för forkörning??
så man är lite klyven i hur lagen funkar, man skulle kunnat typ hella lagboken.

Jag har blivigt stoppad flera gånger av mc snutar men aldrig tagen pga att dom inte kan bevisa något. Men som sagt om du erkänner så är det klart dom kan ta dig.


Frågan är ju om det finns någon på forumet som har blivigt stoppad av ensam polis och nekat men ändå fått betala?

Muttley
18 oktober 2010 ·

Mogel skrev:

tkd_rille skrev:

Basmange skrev:
joo den har dom ju hört för så.. men d va ej frågan så att säga.

Svaret på din fråga. 

Om de inte ska kunna ta dig ensam (när de åker ensamma i BIL)  hur i hela världen ska en polis mc kunna stoppa dig och ge dig böter?  Då känns de totalt onödigt att ha mcpoliser ute på övervakning.
För de är i princip alltid ensamma.

Polisen måste ha bevis har dom inte det och du nekar får dom jävligt jobbigt..

Innan du lägger dig i så kan du ju läsa..  Polisen är vittne och mc poliser är också vittne.  TS SKREV  hade ingen kamera som fångat mig, bara nån utberäkning på snithastighet,

Då är där bevis. Därmed kvittar de om han nekar för att där är bevis mot honom och då får han böter. Synd att han inte visste de innan då han verkar vara en påg som iallafall har lite samvete och vill slippa dra upp de i rättegång.

Sen om vi tar exempel så om en ensam mc snut kommer ner till en plats där du rent av leker, burnar runt och kladdar. Då ska han inte kunna sätta dit dig för han är ju ensam. Alla har inte kameror på hojjarna.





Fan du sänkte tråden nått sjukt.

Mogel KUNG
18 oktober 2010 · 441 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mogel skrev:

tkd_rille skrev:

Svaret på din fråga. 

Om de inte ska kunna ta dig ensam (när de åker ensamma i BIL)  hur i hela världen ska en polis mc kunna stoppa dig och ge dig böter?  Då känns de totalt onödigt att ha mcpoliser ute på övervakning.
För de är i princip alltid ensamma.

Polisen måste ha bevis har dom inte det och du nekar får dom jävligt jobbigt..

Innan du lägger dig i så kan du ju läsa..  Polisen är vittne och mc poliser är också vittne.  TS SKREV  hade ingen kamera som fångat mig, bara nån utberäkning på snithastighet,

Då är där bevis. Därmed kvittar de om han nekar för att där är bevis mot honom och då får han böter. Synd att han inte visste de innan då han verkar vara en påg som iallafall har lite samvete och vill slippa dra upp de i rättegång.

Sen om vi tar exempel så om en ensam mc snut kommer ner till en plats där du rent av leker, burnar runt och kladdar. Då ska han inte kunna sätta dit dig för han är ju ensam. Alla har inte kameror på hojjarna.

Som jag skrev i mitt senaste inlägg finns det någon som nekat ensam polis och sen vart tvungen att betala? Jag har aldrig hört nån som fått göra det iallefall.

tkd_rille skrev:
Fan du sänkte tråden nått sjukt.

Kan du vara snäll att förklara vad du menar med detta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang