peugeot 405 mi16

jocke_nord
24 april 2005 · 57 Inlägg

Hej tänkte karnske köpa min kompis peugeot 405 mi16 årsmodell 90 som har gått 22000 mil.

Har ni några råd?

Är det en bra bil?

Mvh jocke

Opel
carnageman Rallyförare
30 april 2005 · 1 075 Inlägg

Ja har ett jäkla gott råd:
Bakvagnsbussningarna på dom bilarna är näst intill alltid slut.
Detta leder till att bakvagnen styr av sej själv och sladdar på motorvägen.
"bakvagnen kommer efteråt"
Kolla det genom att sparka på hjulets översida.
Då ser du direkt om det är glapp.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
gemini78 Jägermeister
1 maj 2005 · 909 Inlägg

Skulle själv aldrig köpa en peugeot 405 mi16, har en del kompisar som haft och har fått höra samma sak av alla:
Bilen har otroligt mkt elfel, börjar en sak att sucka så rasar allt i en följd som domino brickor...
Inte det lättaste att fixa heller...
Annars väldigt roliga bilar att köra och bra så länge dom bara fungerar...

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Humlan
1 maj 2005 · 238 Inlägg

Har samma erfarenhet av MI 16. Hade en 90a för några är sedan och precis som gemini78 säger så gick den kanonfint! NÄR den gick.... Det var sällan den gjorde det. Var det inte det ena var det det andra. Elfel, vattenpump, kamrem, bränsleproblem, lacksläpp överallt, var ingen ände på det och som vanligt fransmän med udda lösningar på det mesta. Specialverktyg till det mesta och dyra delar. Sista fyra veckorna jag körde den stoppade den i diverse korsningar ett tiotal gånger. Sen ställde jag den på parkeringen här hemma i ett halvår. Såldes till slut, den bilen var en ekonomisk katastrof...

A B E C E D E
loudness
3 maj 2005 · 4 554 Inlägg

Humlan skrev:
Har samma erfarenhet av MI 16. Hade en 90a för några är sedan och precis som gemini78 säger så gick den kanonfint! NÄR den gick.... Det var sällan den gjorde det. Var det inte det ena var det det andra. Elfel, vattenpump, kamrem, bränsleproblem, lacksläpp överallt, var ingen ände på det och som vanligt fransmän med udda lösningar på det mesta. Specialverktyg till det mesta och dyra delar. Sista fyra veckorna jag körde den stoppade den i diverse korsningar ett tiotal gånger. Sen ställde jag den på parkeringen här hemma i ett halvår. Såldes till slut, den bilen var en ekonomisk katastrof...

håller med.. min kompis hade presis dom felen på sin.. klarlacken släppteöverallt och eln krångade somfan

MaCoLoCo
4 september 2005 · 5 Inlägg

hehe, har en mi16... säger bara e nsak: lagerras sad

Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly
loudness
4 september 2005 · 4 554 Inlägg

håller med om dom felen som tas upp kompisen kom undan alla dom felen under sin tid med 405an.. ägaren efter fick dock uppleva rasad växellåda,trasig katt div.elfel mm han va inte jättenöjd med bilen..tongue men är den fint skick så håller den iaf 2år..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang