4833
Sök

Få ut mer kräm på framsystemet.

63 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Köpte för inte så länge sedan ett slutsteg som jag driver mina 6.9or på. Alltså är det ända som stereon behöver dra är framsystemet (DD 5.25 kit). Går det att få stereon att ge mer kräm till framsystemet nu när den slipper driva 6.9orna?

Jag har 2 + ingångar och 2 - ingångar på 5.25erna så tänkte att det kunde vara något. Men hur blir det då med delningsfilterna?

Evo raggare
386 Inlägg
19 oktober 2010
Angående delningsfiltret, så ska Input kopplas till slutet, tweeter till diskanterna och woofer till mellanreget!
Vad är det för slutsteg?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

63 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Tror du missuppfattade min fråga. Jag har bara framsystemet kopplat på stereon, alltså inga 6.9or eller liknande. Tänkte om man kunde använda kraften som gått åt för att driva 6.9orna och mata allt på framsystemet.

Eftersom jag har två + ingångar och två - på midbasen (framsystemet) så tänkte jag om man kunde "brygga" stereon på något sett.

1 727 Inlägg
20 oktober 2010
Ja du kan brygga.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

4 693 Inlägg
20 oktober 2010
Varför har du steg till 6x9" som sitter bak med inte ett fint DD kit som dessutom sitter fram där du antagligen sitter och lyssnar??
Är det inte 47 ggr bättre att driva kitet på steg, eftersom att det är det som ska höras mest och bäst. Sen driva 6x9" på HU istället? Dom är bara till för utfyllnad för dom som sitter bak.

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 oktober 2010
Håller helt och hållet med Softis! Koppla om och kör kittet på steget och 6x9orna på huvudenheten så blir det mycket trevligare att lyssna på musik. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Dieselpower!
534 Inlägg
20 oktober 2010
Exactly wink 6x9orna kan du skänka till nån epatraktor med skyhög vinge!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
20 oktober 2010
herre jesus.. steget till framsystemet ffs...

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 oktober 2010
Ett bra sätt att få ut mer av framsystemet är att se till så det är tätt mellan midbasar och dörren/dörrsidan.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök