Hur privat är Mozilla Firefoxs "privat surf"?

te_wik Forummoderator
22 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Tjenare.

Satt å funderade på hur säker den funktionen egentligen är, misstänker att det går att få fram historiken på något sätt även om det inte syns i webbläsarens historik.

Anledningen till att jag undrar är den att jag ibland måste komma åt internetbanken och använder mig då av olika datorer emellanåt. Tex kan det vara en publik dator på en skola, bibliotek eller något och använder mig då av den sk privata surfen.

Vad tror ni?




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
SimonFlygare
22 oktober 2010 · 269 Inlägg

Är också nyfiken på det där.

te_wik Forummoderator
22 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

SimonFlygare skrev:
Är också nyfiken på det där.

Ja, jag förstår ju att inget är 100% säkert, de som vill få tag i den historiken får säkert det. Men hur lätt är det för en vanlig "svensson" som sitter på msn, garaget.org, blocket och kanske spelar nångång?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Murvald Knegare
22 oktober 2010 · 718 Inlägg

Du kan ädn åvara lugn, man behöver en bankdosa för att ta sig in och titta på dina konton och ev flytta över pengar från dina konton.

William 2009-02-20
te_wik Forummoderator
22 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Murvald skrev:
Du kan ädn åvara lugn, man behöver en bankdosa för att ta sig in och titta på dina konton och ev flytta över pengar från dina konton.

Men det var bara ett exempel, finns ju annat. Tex traderakontot.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Bebben Legitimerad besserwisser
22 oktober 2010 · 921 Inlägg

I Mozillas privata surfning sparas ingenting alls efter att du har surfat klart.
Det som däremot kan lämna spår är om man har plugins installerade som samlar information, men själva webbläsaren själv sparar ingenting.

Sen har jag för mig att även filer du laddar ner medan du surfar privat raderas när du är klar, men det är inget jag vågar garantera.

Murvald: med Personlig kod (Swedbank) eller Förenklad inloggning (Nordea) behövs ingen bankdosa. Du kan logga in och flytta pengar mellan egna konton, det är typ allt.

Benzz
22 oktober 2010 · 36 Inlägg

Hittat nån ny färsk bölkö sida som inte flickan får upptäcka ? smile

te_wik Forummoderator
22 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Benzz skrev:
Hittat nån ny färsk bölkö sida som inte flickan får upptäcka ? smile

Haha alltid, du synade min bluff. wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Tomas_B Mercedes och Volvo i blodet
22 oktober 2010 · 30 Inlägg

hehe din snusk.

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang