Hej stereon heter CALIBER MCD774. När den satt i bmwn fungerade remote utan problem. Men nu får jag fan inte igång den. Och då har jag provat att det är ström på steget bak. Och även 2 olika remote kablar. Kör jag samma remo kabel på röd vid stereo går den igång direkt.
Bilen är en golf cab -90 och är så rolig att den inte har någon brytare kopplad från tändning vilket utesluter remoten på den.. Klart man kan fixa men nu är frågan varför den inte vill ge signal där nu för?
Hittar fan ingen manual till stereon och inte på internet heller..
Kan tillägga att kopplar jag 12v till remo går steget igång direkt och basen spelar på som fan. Så de hela har med stereon att göra, fattar inte varför den inte ger signal nu.
Har inte mätt, men remo kabel är inte av. DÅ jag tagit 12 vid stereo för att få igång steget.. Men det känns verkligen som att den inte ger någon signal på remo ut från stereo.
Och det är samma slutsteg som satt i bmwn som funkat ihop med just denna stereo...
Fixade idag genom att sätta remo + stereo start på knappen man tänder lysena på. Är lysen off är stereo off. Glömmer man aldrig sätta på lysena i alla fall