Nån som blir klok på gratis Spotify ?

FireTraXX DFFL
2 november 2009 · 9 020 Inlägg

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:
BETALA, värt varenda krona.

Varför betala om man kan få nåt gratis?

Värt varenda krona.

Och det är ju inte gratis, man betalar genom att stå ut med jobbig reklam ännu oftare än på radio...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
S_Henjer
2 november 2009 · 1 150 Inlägg

FireTraXX skrev:

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:
BETALA, värt varenda krona.

Varför betala om man kan få nåt gratis?

Värt varenda krona.

Och det är ju inte gratis, man betalar genom att stå ut med jobbig reklam ännu oftare än på radio...

Genom att ändra Proxy referenserna innan kunde man slippa reklamen med, men Spotify åtgärdade det efter ett tag.. Snart kommer det nog ytterligare sätt att komma förbi skitet..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
FireTraXX DFFL
4 november 2009 · 9 020 Inlägg

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:

S_Henjer skrev:

Varför betala om man kan få nåt gratis?

Värt varenda krona.

Och det är ju inte gratis, man betalar genom att stå ut med jobbig reklam ännu oftare än på radio...

Genom att ändra Proxy referenserna innan kunde man slippa reklamen med, men Spotify åtgärdade det efter ett tag.. Snart kommer det nog ytterligare sätt att komma förbi skitet..

Betala för en tjänst du använder istället jävla snåljåp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
S_Henjer
4 november 2009 · 1 150 Inlägg

FireTraXX skrev:

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:
Värt varenda krona.

Och det är ju inte gratis, man betalar genom att stå ut med jobbig reklam ännu oftare än på radio...

Genom att ändra Proxy referenserna innan kunde man slippa reklamen med, men Spotify åtgärdade det efter ett tag.. Snart kommer det nog ytterligare sätt att komma förbi skitet..

Betala för en tjänst du använder istället jävla snåljåp.

Jag är inte snål. Går det att få nåt gratis som kostar 100 spänn i månaden utan större problem är de väl klart att man nyttjar det? Om möjligheten finns menar jag..

Senast redigerat av S_Henjer (4 november 2009)

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
FireTraXX DFFL
4 november 2009 · 9 020 Inlägg

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:

S_Henjer skrev:

Genom att ändra Proxy referenserna innan kunde man slippa reklamen med, men Spotify åtgärdade det efter ett tag.. Snart kommer det nog ytterligare sätt att komma förbi skitet..

Betala för en tjänst du använder istället jävla snåljåp.

Jag är inte snål. Går det att få nåt gratis som kostar 100 spänn i månaden utan större problem är de väl klart att man nyttjar det? Om möjligheten finns menar jag..

Det är liksom definitionen av snål...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
S_Henjer
4 november 2009 · 1 150 Inlägg

FireTraXX skrev:

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:

Betala för en tjänst du använder istället jävla snåljåp.

Jag är inte snål. Går det att få nåt gratis som kostar 100 spänn i månaden utan större problem är de väl klart att man nyttjar det? Om möjligheten finns menar jag..

Det är liksom definitionen av snål...

Ekonomisk kanske?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
FreddeLi Studerande maskiningenjör
4 november 2009 · 1 903 Inlägg

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:

S_Henjer skrev:

Jag är inte snål. Går det att få nåt gratis som kostar 100 spänn i månaden utan större problem är de väl klart att man nyttjar det? Om möjligheten finns menar jag..

Det är liksom definitionen av snål...

Ekonomisk kanske?

du kan vända och vrida på det där hur mycket du vill men inte komma fram till något vettigt alls tongue instinkten säger att är något gratis och du kan ha nytta av det så klart man använder det, frågan är bara hur länge?
som nån skrev innan så ser spotifys läge inte så bra ut, massa utgifter men knappt några inkomster. så rent moraliskt sett så borde man betala. och risken är väl inte helt obefintlig att dom lägger ner tjänsten pga konkurs. eller att musikutbudet försämras ordentligt då dom inte har råd att betala skivbolagen hmm

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Volvo_Mannen Volvoskadad
4 november 2009 · 6 017 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:

S_Henjer skrev:

FireTraXX skrev:

Det är liksom definitionen av snål...

Ekonomisk kanske?

du kan vända och vrida på det där hur mycket du vill men inte komma fram till något vettigt alls tongue instinkten säger att är något gratis och du kan ha nytta av det så klart man använder det, frågan är bara hur länge?
som nån skrev innan så ser spotifys läge inte så bra ut, massa utgifter men knappt några inkomster. så rent moraliskt sett så borde man betala. och risken är väl inte helt obefintlig att dom lägger ner tjänsten pga konkurs. eller att musikutbudet försämras ordentligt då dom inte har råd att betala skivbolagen hmm

Jovisst, jag betalar. Men skulle skivbolagen dra sig ur så skulle det ju inte gynna dom någonstans. Då skulle jag iaf ladda ner musiken istället och då skulle dom inte få in en krona istället.

Jonas
FreddeLi Studerande maskiningenjör
4 november 2009 · 1 903 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

_Fredde_volvo_ skrev:

S_Henjer skrev:

Ekonomisk kanske?

du kan vända och vrida på det där hur mycket du vill men inte komma fram till något vettigt alls tongue instinkten säger att är något gratis och du kan ha nytta av det så klart man använder det, frågan är bara hur länge?
som nån skrev innan så ser spotifys läge inte så bra ut, massa utgifter men knappt några inkomster. så rent moraliskt sett så borde man betala. och risken är väl inte helt obefintlig att dom lägger ner tjänsten pga konkurs. eller att musikutbudet försämras ordentligt då dom inte har råd att betala skivbolagen hmm

Jovisst, jag betalar. Men skulle skivbolagen dra sig ur så skulle det ju inte gynna dom någonstans. Då skulle jag iaf ladda ner musiken istället och då skulle dom inte få in en krona istället.

sant.
finns väldigt många sätt att se på saken, säger inte att något av dem e varken rätt eller fel tongue

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
S_Henjer
4 november 2009 · 1 150 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:

Volvo_Mannen skrev:

_Fredde_volvo_ skrev:

du kan vända och vrida på det där hur mycket du vill men inte komma fram till något vettigt alls tongue instinkten säger att är något gratis och du kan ha nytta av det så klart man använder det, frågan är bara hur länge?
som nån skrev innan så ser spotifys läge inte så bra ut, massa utgifter men knappt några inkomster. så rent moraliskt sett så borde man betala. och risken är väl inte helt obefintlig att dom lägger ner tjänsten pga konkurs. eller att musikutbudet försämras ordentligt då dom inte har råd att betala skivbolagen hmm

Jovisst, jag betalar. Men skulle skivbolagen dra sig ur så skulle det ju inte gynna dom någonstans. Då skulle jag iaf ladda ner musiken istället och då skulle dom inte få in en krona istället.

sant.
finns väldigt många sätt att se på saken, säger inte att något av dem e varken rätt eller fel tongue

Precis.. Man kan ju tycka att dom borde få nån form av bidrag eller nåt från landet, eftersom dom gynnar IPRED skitet.. Hade alla fått sin musik på de viset från Spotify eller liknande så slutar säkert väldigt många att tanka musik istället.. Visst, betalar man 100 spänn i månaden så kanske tjänsten finns kvar längre, men hur stora är oddsen att det Inte kommer upp nåt liknande lika fort igen? Sen reklamen kan kännas riktigt irreterande ibland, men jag tycker att de går lite från och till. Ibland är det skitmycket och ibland går de en hel dag innan de kommer nåt nytt.. Så länge dom inte börjar med Tomas Di Levas jävla reklam igen så stör det inte mig särskilt mycket..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
FreddeLi Studerande maskiningenjör
4 november 2009 · 1 903 Inlägg

S_Henjer skrev:
Precis.. Man kan ju tycka att dom borde få nån form av bidrag eller nåt från landet, eftersom dom gynnar IPRED skitet.. Hade alla fått sin musik på de viset från Spotify eller liknande så slutar säkert väldigt många att tanka musik istället.. Visst, betalar man 100 spänn i månaden så kanske tjänsten finns kvar längre, men hur stora är oddsen att det Inte kommer upp nåt liknande lika fort igen? Sen reklamen kan kännas riktigt irreterande ibland, men jag tycker att de går lite från och till. Ibland är det skitmycket och ibland går de en hel dag innan de kommer nåt nytt.. Så länge dom inte börjar med Tomas Di Levas jävla reklam igen så stör det inte mig särskilt mycket..

det hade ju inte varit fel om staten velat hjälpa dem lite, men risken att staten skulle visa något intresse för det är nog lika med noll. och jag tror inte heller att folk kommer sluta tanka hem bara för att spotify finns. och även om dom skulle sluta tanka, vad är skillnaden på att tanka hem via torrent eller använda program för att spela av från spotify? förutom att det tar mycket längre tid att spela av så är förlusten för skivbolaget densamma, eller är det jag som tänker fel?
det finns ju program som känner igen spotify och använder det som enda ingående ljudkälla, är bara att knåpa ihop en lista med låtarna man vill ha och ställa datorn över natten så spelar programmet av hela listan och taggar dem med rätt namn.

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
CMJ
5 november 2010 · 10 Inlägg

Har ett gäng invites ligger. Skicka ett  PM med mailadress om nån är sugen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang