Hej. Tänkte att jag skulle lägga upp mitt kommande projektarbete här. Bilen är då en Volvo Amazon 4d -66 som jag kommer att jobba med.
Det som ska göras är följande.
*Byta motor, ej bestämt vilken då jag har ett par stycken att välja bland.
*Rostlagning i golv, fram- och bakskärmar.
*Lackering, blank svart är det tänkt men det kan ändras.
*Budget billjud ska in också.
*Säkert nå mer som jag inte kommer på nu.
Bilen är ju helt utan ljud, det enda jag har just nu är ett par Pioneer 5.25" högtalare som jag kommer slänga in i bilen, dom låter bra så jag ser ingen anledning då att köpa nya. Men ge gärna förslag på grejerna som jag behöver, kom bara ihåg att det ska vara billigt.

HU: Hillman HDC-1160, är väl det bästa man får i den prisklassen? Annars ge förslag.
Framhögtalare: Pioneer 5.25"
Bakhögtalare: 6x9" el 6.5" i hatthyllan. Ge förslag, men funderar på Biltemas eller julas.
Basar: Fyra 10"or i sluten låda i bagaget + ev två till 10" el 8" beroende på vad som ryms.

Ge förslag, men funderar på Julas.
Monoblock slutsteg till basarna i bagaget: Funderar på ett Zachry K1200D. Men ge förslag. Krav: 1ohm stabilt och minst 1000wrms!
Kanske kör högtalarna i hatthyllan på ett steg. Jag har ett liggandes, måste bara kolla om det funkar. Om inte så får det bli på HU tills vidare iaf. Och ett mindre monoblock slutsteg till basarna som ev kommer sitta i hatthyllan har jag. Men det är inte bestämt om jag ska ha det, beror på hur rik jag känner mig när jag det är dags att köpa dom.
Jag kommer att börja med bilen så fort som möjligt och jag lovar att jag kommer underhålla er med uppdateringar och massor av bilder under arbetets gång.
Mvh Johan.