Förstabil: behöver hjälp med val mellan bilar

Jez
17 november 2010 · 50 Inlägg

VW Corrado!!!  big_smile

Gör om, gör rätt...
Tetra Lillseb
17 november 2010 · 42 Inlägg

Som oerfaren förare kan det ju va trevligt att ha en bil som inte gör nåt att man lägger i diket första månaderna. Ja köpte mig en Mercedes 200-88 och barka iväg över stock o sten.

Annars är Audi 80 Quattro (2.3 - 2.8) vettigt alternativ om man vill vårda och ha körglädje smile

Golf är inte heller fy skam.

streetz
17 november 2010 · 46 Inlägg

har suttit och kollat runt lite nu. En peugeot 205 gti äldre modellen för ca 13000:- ser inte helt fel ut, Hur skulle man kunna få upp den lite i hk utan att "förstöra motorn" ?

Rquired Allmänt envis
17 november 2010 · 12 512 Inlägg

streetz skrev:
har suttit och kollat runt lite nu. En peugeot 205 gti äldre modellen för ca 13000:- ser inte helt fel ut, Hur skulle man kunna få upp den lite i hk utan att "förstöra motorn" ?

Som sagt en väldig massa körglädje redan original, är det en 1.6 eller 1.9? Den sistnämnda har 125hp och jag tycker inte den behöver mer, pigg som den är och det är svänga den bilen trivs bäst med! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
streetz
17 november 2010 · 46 Inlägg

rquried har du msn smile ? tack så mycket för bra svar! hah min mamma har också haft en fast en cab smile hon sa att den var en rolig och bra bil

steifan DR!FTT3KN!K3R
18 november 2010 · 10 427 Inlägg

Rquired skrev:
Som sagt en väldig massa körglädje redan original, är det en 1.6 eller 1.9? Den sistnämnda har 125hp och jag tycker inte den behöver mer, pigg som den är och det är svänga den bilen trivs bäst med! smile


Gammal mot ny wink

Stridsanka
21 november 2010 · 409 Inlägg

Har inte läst alla inlägg, men såg att din budget var upp till 30k?
har du kollat på en a4 1,8t? Min första bil vart en a4 som är chippad och är på runt 193-198hk, tycker det är ganska okej för en första bil smile dom blir ju riktigt snygga med ett par schyssta 18" fälgar och en sänkning också. Sen har du ju quattron om du skulle dra crossar/skotrar smile

brg Man får va medlem
21 november 2010 · 50 Inlägg

Golf mk3 GTI kanske? Både snål och hyfsat rolig.
Audi Coupé är också en bra bil, rostar mindre och har bättre komfort än golfen. 2,3an är en härlig motor dessutom. Dock är de inte särskilt snåla och har inte lika mycket körglädje (tycker jag).

streetz
21 november 2010 · 46 Inlägg

okej tack för alla bra svar. men har börjat kika lite mer på bensin snål och snygga bilar för kring 20 tusen istället, golfarna värkar gåsönder lätt tex veven rasar och sånt?

brg Man får va medlem
21 november 2010 · 50 Inlägg

Veven rasar? Haft två golfar, och det värsta jag varit med om, förutom vanliga slitgrejer, är rost.

Senast redigerat av brg (21 november 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang