5447
Sök

Tryck i bränsletanken vid öppning av locket.

mulle mek
679 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
när jag ska tanka  bilen och öppnar tanklocket så pyser det ganska mkt ur tankhålet. blir så ganska ofta, det bildas tryck inne i tanken, så ska det väll inte vara? varför blir det sånt tryck och vad ska man kolla upp ? har nyligen bytt soppa filtret.

bilen är en 940 turbo 96:a

snabba svar tack.

Gasar tills det Rasar !!!

402 Inlägg
24 november 2010
r3zz1 skrev:
när jag ska tanka  bilen och öppnar tanklocket så pyser det ganska mkt ur tankhålet. blir så ganska ofta, det bildas tryck inne i tanken, så ska det väll inte vara? varför blir det sånt tryck och vad ska man kolla upp ? har nyligen bytt soppa filtret.

snabba svar tack.

Sitter kolkanistret kvar? Många brukar ta bort detta o pluggar ibland slangen som går tillbaka till tanken.
Pluggas den slangen så avluftas inte tanken o det blir ett jäkla övertryck i den.

//Jocke

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 november 2010
Hedlisch skrev:
r3zz1 skrev:

snabba svar tack.

Sitter kolkanistret kvar? Många brukar ta bort detta o pluggar ibland slangen som går tillbaka till tanken.
Pluggas den slangen så avluftas inte tanken o det blir ett jäkla övertryck i den.

//Jocke

Blir det inte undertryck? roll

Rock'n Roll

402 Inlägg
24 november 2010
TenZer skrev:
Hedlisch skrev:
r3zz1 skrev:

snabba svar tack.

//Jocke

Nää faktiskt inte...gjorde det misstaget själv. Jag pluggade slangen o satan vilket övertryck det blev.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 november 2010
Hedlisch skrev:
TenZer skrev:
Hedlisch skrev:

//Jocke

Nää faktiskt inte...gjorde det misstaget själv. Jag pluggade slangen o satan vilket övertryck det blev.

Ok, för när du öppnar luftnippeln på en trycktank drar den ju in luft pga undertryck och jag tycker det borde vara samma sak...

Rock'n Roll

402 Inlägg
24 november 2010
TenZer skrev:
Hedlisch skrev:
TenZer skrev:

Ok, för när du öppnar luftnippeln på en trycktank drar den ju in luft pga undertryck och jag tycker det borde vara samma sak...

Jo okej, kan inte förklara varför det blir sädär men jag lovar...det var ett övertryck som va rejält också. Blåste som satan ur tanklocket när man öppnade det. O det stank bensingaser totalt.

mulle mek
679 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
okej ne ingen aning, vart sitter den slangen då ?

402 Inlägg
25 november 2010
r3zz1 skrev:

Om det sitter som det ska göra så går det två slangar från gasspjället ner till en svart behållare som sitter typ bredvid batteriet. Från den behållaren går det sen en slang till tanken. Den ska alltså gå på högra rambalken sett framifrån.

mulle mek
679 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Hedlisch skrev:
r3zz1 skrev:

Om det sitter som det ska göra så går det två slangar från gasspjället ner till en svart behållare som sitter typ bredvid batteriet. Från den behållaren går det sen en slang till tanken. Den ska alltså gå på högra rambalken sett framifrån.

hmm okej ska ta o kolla på det idag , tack

3 259 Inlägg
25 november 2010
TenZer skrev:

Ta en bensindunk som är halvfull med bensin och med stängt lock och skaka den så får du se, samma sak händer i en pluggad bensintank!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

6 732 Inlägg
25 november 2010
Oftast är de väl bara turbo bilar som de pyser från när du öppnar tanklocket?

De/Dem

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
26 november 2010
TenZer skrev:
Hedlisch skrev:
r3zz1 skrev:

snabba svar tack.

//Jocke

Går väl att jämföras med en Jeepdunk.
Vi hade elaggregat i somras som stod och gick (varmt ute som fasen) och en Jeepdunk vi ställde ute i solen.
Sen skulle min polare fylla på elaggregated och öppnar jeepdunken.
Smäller till utav faan och han blir täckt av bensin!

Tips, ställ inte jeepdunkar i solen wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök