2848
Sök

Råd om routers.

121 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Hej alla!
Jag har precis köpt och insrallerat en router, Netgear WGR614, men det har fått effekten att bilden i den stationära datorn flera gånger i minuten darrar till eller gungar till. Hur blir man av med detta? Det är mycket irriterande och jag är tacksam för hjälp.
Lev väl

Non omnia possumus omne

Bartender
263 Inlägg
27 november 2006
ja har ingen aning om ditt problem men ja har ett annat problem med samma router...ja får inte igång skiten här hemma...hur ska jaa göra

//
Hpnotiq

892 Inlägg
28 november 2006
Frenzy skrev:
Hej alla!
Jag har precis köpt och insrallerat en router, Netgear WGR614, men det har fått effekten att bilden i den stationära datorn flera gånger i minuten darrar till eller gungar till. Hur blir man av med detta? Det är mycket irriterande och jag är tacksam för hjälp.
Lev väl

Hmm? Wierd! Testa att flytta routern om den är trådlös...eller se efter om du glömt mobilen bakom skärmen... ;P
Men seriöst, jag tror inte att en router skulle orsaka det där. Testa stäng av den och se ifall problemet kvarstår. Då kanske det är skärmen som håller på att klappa ihop...men det kan ju vara något mycket enklare med...

davidson skrev:
ja har ingen aning om ditt problem men ja har ett annat problem med samma router...ja får inte igång skiten här hemma...hur ska jaa göra

Du måste snurra på den tre varv, knacka 7 gånger på den och sedan ropa KACKAA så högt du kan, då ska den funka!
Eller så kan du beskriva lite mer vad du har för problem, vad som inte funkar och hur du gjort för att installera den... ;P

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

8 892 Inlägg
28 november 2006
Eller så ringer ni till Netgear supporten!

Fotograf på tierpidag.se

Säljare
50 Inlägg
28 november 2006
Köpte en sådan för 1 vecka sen. Använder den till 2 stationära och en bärbar. Instalationen gick väldigt smärtfritt. Behövde inte använda cdn ens. Jag öppnade internet explorer på ena stationära datorn. Då upptäckte den routern och skicak mej till någon inställnigssida. Sen var det bara att följa alla steg och sätta ett lösenord med kryptering så var det klart. Har testat en hel del andra routrar men denna är bäst. (Bla en Philips för 800kr som var riktgit kass.

180 Inlägg
28 november 2006
hahaha glömt mobilen bakom skärmen tongue de är inte spec klyftigt... fast jag har iof glömt min bakom tv:n en gång tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Kontot inaktivt
104 Inlägg
29 november 2006
http://www.portforward.com/english/rout … rindex.htm
Där finns guider till många routrar.

Mvh/ Adde

121 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Ja det är inte helt lätt med routers hmm Den darriga bilden har tydligen inte med routern att göra. Efter diverse telefonsamtal kommer firman att byta skärmen, gratis, eftersom allt är hyrt via jobbet. Skönt ........
Netgears support var mycket trevlig och hjälpsam, dom mejlade en begriplig instruktion om installation.
Ett par bra tips är att släcka ner alla brandväggar i andra program och man kan faktiskt dra ut strömsladden ur routern och sätta i den igen, med allt annat kopplat och då funkar det faktiskt. Vi får se hur länge............
Lev väl

Non omnia possumus omne

Sök