Dyrt att hyra fotomodeller?

Navkapsel
9 december 2010 · 4 637 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Mitt förslag, fråga dig själv.. har jag några fotointresserade vänner? Fråga dem isåfall om de vill ta lite bilder. Har jag några vänner som jobbar på att få till en modellkarriär?
Om du inte har det så om du har facebook, använd den till att fråga efter detta.. kanske någon som känner ena eller de andra.

Ett billigt sätt, både fotografen och modellen vill kanske ha bilder till sina portfolion, en win-win situation för alla.

Mvh

Känner en som anser sig duktig och har riktigt fin utrustning, får se om jag frågar honom. Billligt för mig, träning och kul för honom mm.

Senast redigerat av EmilHammarlund (9 december 2010)

Nitrometanskada Gött mos
9 december 2010 · 1 096 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Nitrometanskada skrev:
Mitt förslag, fråga dig själv.. har jag några fotointresserade vänner? Fråga dem isåfall om de vill ta lite bilder. Har jag några vänner som jobbar på att få till en modellkarriär?
Om du inte har det så om du har facebook, använd den till att fråga efter detta.. kanske någon som känner ena eller de andra.

Ett billigt sätt, både fotografen och modellen vill kanske ha bilder till sina portfolion, en win-win situation för alla.

Mvh

Känner en som anser sig duktig och har riktigt fin utrustning, får se om jag frågar honom. Billligt för mig, träning och kul för honom mm.

Precis, och han kanske känner till nån ambitiös amatör modell så e bollen igång wink

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
coffe.dk Zzzz
10 december 2010 · 937 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Hatar Photoshop, inget kul att ha sådana bilder och dessutom vet man inte vad som är äkta längre. Och lyckade foton och foton i studio är inte kul längre då folk kan tro att det är fusk.
Säkert kul att leka med dock men inget för mig.

Ja bra bilder är fruktansvärt överskattade... roll
Med den inställningen så blir det nog inte helt lätt att hitta varken någon som vill fota eller en någorlunda seriös modell.

Men lycka till.

2002tii KOMETFOTO
10 december 2010 · 2 247 Inlägg

coffe.dk skrev:

EmilHammarlund skrev:
Hatar Photoshop, inget kul att ha sådana bilder och dessutom vet man inte vad som är äkta längre. Och lyckade foton och foton i studio är inte kul längre då folk kan tro att det är fusk.
Säkert kul att leka med dock men inget för mig.

Ja bra bilder är fruktansvärt överskattade... roll
Med den inställningen så blir det nog inte helt lätt att hitta varken någon som vill fota eller en någorlunda seriös modell.

Men lycka till.

Det är sant.

Tror du får ta din kompakt sen lägga morsan på huven så blir det nog billigast och bäst wink

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Sheba Certifierad besserwisser
10 december 2010 · 308 Inlägg

coffe.dk skrev:

EmilHammarlund skrev:
Hatar Photoshop, inget kul att ha sådana bilder och dessutom vet man inte vad som är äkta längre. Och lyckade foton och foton i studio är inte kul längre då folk kan tro att det är fusk.
Säkert kul att leka med dock men inget för mig.

Ja bra bilder är fruktansvärt överskattade... roll
Med den inställningen så blir det nog inte helt lätt att hitta varken någon som vill fota eller en någorlunda seriös modell.

Men lycka till.

Håller med. Det finns knappt någon fotograf som inte använder Photoshop i dagens läge. Stör mig på folk som ska klanka ner på Photoshop. "Allt måste bli perfekt och äkta när man tar bilden, annars får det vara"! Om man kan göra något bra bättre, ska man inte göra det i så fall? Om man sitter med en bra bild och känner att man vill ha en lite bättre balans mellan svärta och klaritet för att bilden ska bli perfekt så sitter man och hyllar Photoshop när man sitter där och drar i reglagen och ser bilden förbättras kan jag lova.

För att göra en jämförelse så kan man lika gärna säga att det är fake att trimma och snygga till sin bil. Äkta all the way i så fall. Som man har köpt bilen ska man köra den, annars är det ingen äkta bil.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Banksy
10 december 2010 · 86 Inlägg

Hatar Photoshop, inget kul att ha sådana bilder och dessutom vet man inte vad som är äkta längre. Och lyckade foton och foton i studio är inte kul längre då folk kan tro att det är fusk.
Säkert kul att leka med dock men inget för mig.

ja tycker du ska köra på din första ide med pocketkameran. Tror det kan bli roliga bilder. väldigt oväntat iaf smile.

En öl.. brukar leda till fler öl.
Germax
11 december 2010 · 12 086 Inlägg

Ska du ha en snygg tjej som jobbar som modell lär det väl kosta en slant, försök få någon glad amatör att ställa upp ist. Erbjud ett åk i tvåååförtin och en raggarballe med svängdörrar så nappar säkert någon.

Navkapsel
12 december 2010 · 4 637 Inlägg

Så det är fejk om man stylar och trimmar sin bil. På vilket sätt är det fejk? Jag kallar det äkta.
Men att göra om en bild på digitalt vis är inte äkta. Sedan är det upp till var och en att ha sin åsikt men jag blir mer inponerad av ett riktigt snyggt fotografi som inte är omgjort alls.

Sheba Certifierad besserwisser
12 december 2010 · 308 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Så det är fejk om man stylar och trimmar sin bil. På vilket sätt är det fejk? Jag kallar det äkta.
Men att göra om en bild på digitalt vis är inte äkta. Sedan är det upp till var och en att ha sin åsikt men jag blir mer inponerad av ett riktigt snyggt fotografi som inte är omgjort alls.

Du misstolkar det jag skrev. Jag menade att om man säger att det inte är äkta att redigera sina bilder (som 99% av alla fotografer gör med sina RAW-bilder) så kan man lika gärna säga att det inte är äkta att styla eller trimma sin bil eftersom man då gör en efterredigering av skapelsen. Samma sak. Varför ska man inte få göra något snyggt snyggare?

Jag förstår inte riktigt hur det är skillnad på ett snyggt fotografi som har fått bl.a färgbalans och exponering justerat i efterhand med ett snyggt fotografi som inte har fått det. De flesta fotografer, inklusive jag själv(som endast är det på hobbynivå), plåtar allt i RAW och justerar nivåerna själva för att man inte kan lita på att kameran gör en korrekt bedömning. Modern teknologi gör det möjligt att ta en bild och ändra på små detaljer för att göra bilden perfekt, givetvis inom en rimlig gräns.

Fotografer har redigerat sina bilder i alla tider, dock, det är inget nytt med efterbehandling. Givetvis har alla rätt till sin åsikt, det säger jag inget om. Men detta är OT, egentligen. tongue

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang