Bilen driver inte!

robbinT
11 oktober 2010 · 341 Inlägg

går det lägga i växlarna när du har bilen igång och kopplingen uppsläppt utan att det rasslar? isf är det antingen kopplingen eller slav/huvudcylinder som är paj eller växellänkaget, antingen i lådan eller vajrarna, går det att veva runt spaken som en syltburk?

FordRSC Los geht's, Schumacher
11 oktober 2010 · 1 510 Inlägg

Då jag gjorde lumpen, så var vi ute i fält i Gbg, skulle köra hem. Dagen innan vi skulle hemmåt så märkte jag att kopplingen slirade på 20-bilen då man gasade på, men gick normalt om man tog det lungt. Meckarna sa att det är bara att köra...
Näl nere i Skåneland och cirka 20km från mål så körde jag lungt och fint, växlade upp 3->4, släpper upp kopplingen, inget händer. Testar andra växlar, no nada nothing! Så kan det inte vara kopplingen som gett upp på din Volvo?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
kungen123
18 oktober 2010 · 9 Inlägg

jag tror inte det är nåt som slitits ut (tex lamellerna) för det har ju inte blivit sämre och sämre utan det gick på en växling.

te_wik Forummoderator
18 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Men får du i växlarnar utan att använda kopplingen fast motorn går?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
olsen_swe
18 oktober 2010 · 127 Inlägg

kan en koppling hänga sig då? :S om du kan lägga i växlarna utan att koppla så kanske något sådant har hänt? hmm

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
kisen123
4 januari 2011 · 5 Inlägg

Tjenare, Jag har samma problem den driver inte men låter lite höger fram när femman är i. Vad var lösningen på ditt problem?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang