8482
Sök

Regga utan dragkrok

1 311 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Snabba frågor inför ombesiktningen.
Fick nedslag på besiktningen för att dragkroks balken var genomrostad så har nu sågat av dragkroken för att enkelt lösa problemet.
Räcker det med att såga av den för att regga om den utan dragkrok eller måste man montera bort balken med?
Måste man boka tid för att regga om utan dragkrok eller kan jag ta det när jag kommer in för att ombesikta, borde ju gå snabbt för dom att konstatera att den inte längre sitter på.

Osponsrad
1 631 Inlägg
10 januari 2011
Har för mig att du måste plocka bort hela skiten iochmed att balken är sönderrostad och att du sågat bort kularmen. Men att regga gör du samma gång som du ombessar. kostar 300 pix eller ngt sånt.
Senast redigerat av BudgetDunkaren (10 januari 2011)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

8 297 Inlägg
10 januari 2011
Det ska räcka med att bara såga av kroken, så har jag gjort på en 740. Normalt sett så ska man ju beställa tid för att regga om utan drag och sedan besikta om, men det går ju att chansa på att dem kan regga om samtidigt som dem besiktar om. Jag fick tjata till mig det när jag reggade om 740in.

115 Inlägg
10 januari 2011
reggade om min samtidigt som jag besiktade min 940, frågade om ja skulle beka för regga om men dom sa dom tog de samtidigt, dom kollade bara så draget va borta.

248 Inlägg
10 januari 2011
Räcker att såga av den, Men andra sidan så tar det ju högst en kvart att skruva bort eländet om det är din 940 saken gäller tongue det är nog ett litet lotteri det där med regbes beror på om besiktningsmannen är behörig att göra regbes eller ej har jag för mig smile

1 311 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Muckluck skrev:
Räcker att såga av den, Men andra sidan så tar det ju högst en kvart att skruva bort eländet om det är din 940 saken gäller tongue det är nog ett litet lotteri det där med regbes beror på om besiktningsmannen är behörig att göra regbes eller ej har jag för mig smile

Chansar och åker in med den då. Försökte få loss balken i typ 30 min med bilen upphissad, fick loss bultarna på ena sidan men andra sidan var hopplöss, bultarna var för rostiga och mina verktyg för slitna för att det skulle gå att få nått grepp om bultarna.

Jävel
2 018 Inlägg
10 januari 2011
Jag var tvungen att åka hem från besiktigningen och boka en dragkroksbesiktnining och sen åka dit o regga av den. Så tänk på att de eventuellt blir lika för dig.
Min var också bortplockad pga rost.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Hjultomte
1 500 Inlägg
10 januari 2011
Jag såga bort min också på min ford o fick den avskriven samma dag som dom knacka hål på den big_smile Så fick igenom bilen utan att såga av och fick den reggad utan samtidigt. kosta nått lite extra för reggningen men tja big_smile det va lynt

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Sök