Www.bilpriser.se och dess förankring till verkliga fakta?

AIC
17 januari 2011 · 185 Inlägg

Hej! Är intresserad av ett objekt på Blocket. Kort och gott står det att bilen gått dryga 9000 mil. Men om söker på www.bilpriser.se står det att den specifika registreringsskylten/bilen man sökt på gått strax under 12.000 mil. Vilket är korrekt? Vidare undrar jag hur man ska förhålla sig till det faktum att bilen på sidan värderas upp till 10.000 kr under det begärda priset i annonsen? Hur tillförlitlig är informationen på www.bilpriser.se?

peegee Forummoderator
17 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Väldigt tillförlitlig skulle jag säga om bilen inte är utrustad med eftermarknadsprylar, omlackad eller annat som markant frångår orginalutförandet och dess normala slitage!
Jag har använt mig av tjänsten länge och stämmer väl med MRFs riktpriser som de flesta bilhandlare använder.

Beträffande miltalet så plockas den infon från senaste godkända besiktning (från Transportstyrelsens register) har jag för mig?

Mer info:
http://www.bilpriser.se/korrekta-och-tr … arderingar

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 januari 2011 · 10 427 Inlägg

Miltalen stämmer inte någonstans, antar att de drar till med ett snitt för modellen wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
zovix Maskinbefäl
17 januari 2011 · 1 038 Inlägg

Tänk på att vissa människor faktiskt använder bilen och således kör 1000-tals mil sedan senaste besiktning ;-)


/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang