Hände en liten olycka idag!

AxL0n
18 januari 2011 · 106 Inlägg

Hej, Jag var inne i affären. Skulle precis ut där ifrån så får jag syn på en RÖD Volvo 745 (såg inte reg.nummret) Köra in i min bil..
Blev rispa från fram skärmen till bakskärmen, blev tillomed en stor buckla i fram skärmen vid däcken...

Jag har hel försäkring som tur e, men jag är lite osäker på om detta går på försäkringen?, Om man får ut något av det?


Skulle vara tacksam för goda svar och möjligheter hur man kan ta itu med detta på smidigaste sättet smile

MVH Andreas Uppwall

Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
te_wik Forummoderator
18 januari 2011 · 12 813 Inlägg

Stack volvon sen bara? Hörde du runt om det fanns några vittnen som kanske sett reg.nr?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
AxL0n
18 januari 2011 · 106 Inlägg

Yepp, volvon stack utan nån såg reg.nummret, var rätt tidigt på morgonen så inte alls mycket folk...

Och det är ingen liten repa heller....

MVH

Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
Busgrabb Rejsa ?
18 januari 2011 · 2 959 Inlägg

Trafikförsäkringsföreingen går in och tar en del eller hela självrisken vid en sådan smitning.
Gör en polisanmälan och kontakta sedan dom så hjälper dom dig.

Autotech
BMW 335D (2008)
JaZoR Team RmR
18 januari 2011 · 393 Inlägg

lilla edet är ju inte direkt så stort så försök hitta bilen/ägaren,

KHRacing
19 januari 2011 ·

AxL0n skrev:
Hej, Jag var inne i affären. Skulle precis ut där ifrån så får jag syn på en RÖD Volvo 745 (såg inte reg.nummret) Köra in i min bil..Blev rispa från fram skärmen till bakskärmen, blev tillomed en stor buckla i fram skärmen vid däcken...

Jag har hel försäkring som tur e, men jag är lite osäker på om detta går på försäkringen?, Om man får ut något av det?


Skulle vara tacksam för goda svar och möjligheter hur man kan ta itu med detta på smidigaste sättet smile

MVH Andreas Uppwall

Du var precis på väg ut från affären & du fick ändå inte fatt i den röda bilen eller dess regnummer ? Låter jäkligt konstigt.

Strongman
20 januari 2011 · 203 Inlägg

KHRacing skrev:

AxL0n skrev:
Hej, Jag var inne i affären. Skulle precis ut där ifrån så får jag syn på en RÖD Volvo 745 (såg inte reg.nummret) Köra in i min bil..Blev rispa från fram skärmen till bakskärmen, blev tillomed en stor buckla i fram skärmen vid däcken...

Jag har hel försäkring som tur e, men jag är lite osäker på om detta går på försäkringen?, Om man får ut något av det?


Skulle vara tacksam för goda svar och möjligheter hur man kan ta itu med detta på smidigaste sättet smile

MVH Andreas Uppwall

Du var precis på väg ut från affären & du fick ändå inte fatt i den röda bilen eller dess regnummer ? Låter jäkligt konstigt.

Är väl inte ett dugg konstigt.
Försök springa ikapp en bil med matkassar i näven när det är fullt med is och snö ute.

decib3L Körv
20 januari 2011 · 3 535 Inlägg

KHRacing skrev:

AxL0n skrev:
Hej, Jag var inne i affären. Skulle precis ut där ifrån så får jag syn på en RÖD Volvo 745 (såg inte reg.nummret) Köra in i min bil..Blev rispa från fram skärmen till bakskärmen, blev tillomed en stor buckla i fram skärmen vid däcken...

Jag har hel försäkring som tur e, men jag är lite osäker på om detta går på försäkringen?, Om man får ut något av det?


Skulle vara tacksam för goda svar och möjligheter hur man kan ta itu med detta på smidigaste sättet smile

MVH Andreas Uppwall

Du var precis på väg ut från affären & du fick ändå inte fatt i den röda bilen eller dess regnummer ? Låter jäkligt konstigt.

Låter som du sett liiiite för mycket Hollywood tongue

Truckdriving Man
JohanW
20 januari 2011 · 212 Inlägg

Busgrabb skrev:
Trafikförsäkringsföreingen går in och tar en del eller hela självrisken vid en sådan smitning.
Gör en polisanmälan och kontakta sedan dom så hjälper dom dig.

Njae, om du har åtminstonde 1 till vittne så kan det gå, annars är det kört...

Mini JCW (2016)
Busgrabb Rejsa ?
20 januari 2011 · 2 959 Inlägg

JohanW skrev:

Busgrabb skrev:
Trafikförsäkringsföreingen går in och tar en del eller hela självrisken vid en sådan smitning.
Gör en polisanmälan och kontakta sedan dom så hjälper dom dig.

Njae, om du har åtminstonde 1 till vittne så kan det gå, annars är det kört...

Är det så nu ? För några år sedan funkade det utan vittne.

Autotech
BMW 335D (2008)
JohanW
20 januari 2011 · 212 Inlägg

Busgrabb skrev:

JohanW skrev:

Busgrabb skrev:
Trafikförsäkringsföreingen går in och tar en del eller hela självrisken vid en sådan smitning.
Gör en polisanmälan och kontakta sedan dom så hjälper dom dig.

Njae, om du har åtminstonde 1 till vittne så kan det gå, annars är det kört...

Är det så nu ? För några år sedan funkade det utan vittne.

Stenhårt nu, åkt på åtminstonde två parkeringsskador senaste 2 åren och det var tvärstopp från TFF, du måste ha ett vittne med som kan vittna att bilen var oskadad innan parkeringen och skadad efter (om man ens får nått då)
Vet att det var lättare förut men det har missbrukats så hårt så dom har gjort om, folk har själv orskat skador för att sedan hävda parkeringsskada för att få lägre självrisk via TFF...

Drive-in besiktningarna har dom tagit bort också verkar det som, nu får man polisanmäla på polisstationen för att sedan kontakta försäkringsbolaget men polisanmälan för att sedan åka till verkstad och få det åtgärdat för att sedan få betala en sjävlrisk på i mitt fall drygt 6000:- p.g.a. nån jävla idiot som smitit...

Senast redigerat av JohanW (20 januari 2011)

Mini JCW (2016)
tobbe456
20 januari 2011 · 335 Inlägg

Sen är det så att OM dom godkänner det som en P-skada (måste polisanmälas och vittnen som säger att den va oskadad när du lämnade bilen) så sänker dom självrisken, dvs tar ej bort den helt. Ej 100% på % men det är typ 1500 i självrisk minimum i alla fall.

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang