8326
Sök

Ställde av bil dag efter jag köpte den, kommer skatten återbetalas till förra ägaren?

272 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
hej!

när man är trött gör man dumma saker ibland. misstänker att jag gjort det...
jag ställde av en bil jag köpte den dagen efter affären. i papperna står det ju att jag är ägare då, men de hade inte registrerats förrän ett par dagar efteråt jag ställt av den... kommer skatten återbetalas till förra ägaren? om det är så, finns det något jag kan göra för att förhindra det?

2 271 Inlägg
21 januari 2011
Datum vid ägarbytet (på papper)är väl ändå det som gäller? Rätta mig om jag har fel.
Men har jag rätt får du pengarna.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 januari 2011
Du märker det jag lovar. Å om det inte blir som du villså kan du inte göra ett skit med det.

Så varför fråga??

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

272 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Du märker det jag lovar. Å om det inte blir som du villså kan du inte göra ett skit med det.

Så varför fråga??

ok så jag märker jag det? tja, men kanske skulle kunna kontakta skatteverket lr liknande? jag frågade eftersom jag undrade, där har du svaret på det.

lingua: jag hoppas det smile

2 271 Inlägg
21 januari 2011
JaggaChafen skrev:

Så varför fråga??

Jobba lite med attityden? Skål!cool

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 januari 2011
eftersom du ställde av  bilen innan det han registreades så är det den som ägde bilen samma dag som får pengarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 271 Inlägg
21 januari 2011
ironhead skrev:
eftersom du ställde av  bilen innan det han registreades så är det den som ägde bilen samma dag som får pengarna

efter lite efterforskning:

Saxat från transportstyrelsen:

Återbetalningen gör vi till den person som är registrerad som ägare vid avställningstillfället. Om fordonet avställs i samband med ett ägarbyte, återbetalar vi skatten till den nya ägaren.

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Agarbyte/
Senast redigerat av lingua (21 januari 2011)

272 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
lingua skrev:
ironhead skrev:

efter lite efterforskning:

Saxat från transportstyrelsen:

Återbetalningen gör vi till den person som är registrerad som ägare vid avställningstillfället. Om fordonet avställs i samband med ett ägarbyte, återbetalar vi skatten till den nya ägaren.

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Agarbyte/

ja jag har läst det, men misstänker att det är om man gör det via den blåa lappen?

ironhead: är du säker?

hur lång tid brukar det ta innan man får pengarna?

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 januari 2011
har för mig att det är den blå lappen  ju som man måste kryssa i.........det brukar väll ta någon vecka eller två

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

272 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
pengarna skickades till tidigare ägare hmm

Sök