7100
Sök

Köpråd: Tyst i kupén.

193 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Tjena, finns det någon bil som är känd speciellt för att vara tyst i kupén?

För några år sedan så hade jag en V70 GLT -97, det är den bilen med lägst kupéljud som jag ägt. Jag skulle gärna köpa en sådan igen men nu börjar de få några år på nacken. Nu har jag en V70 T5 -05 och den är inte i närheten utav den låga ljudnivå som var i -97ans kupé.

Tacksam för svar!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 januari 2011
Tyska "premiumbilar", jag tror du vet vilka modeller jag tänker på?, är välbyggda och tysta. Undviker man det senaste modet med breda lågprofilsdäck utan kör med standardhjulen rullar dem riktigt tyst.
Ett annat tips är Lexus, inte tyskt men håller en liknande nivå och köper du en Lexus hybrid hittar du rätt. Framför allt i lägre farter när dem går på el rullar man fram som en viskning. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
25 januari 2011
Volvo S80 äldre modellen är den tystaste och bekvämaste bil jag någonsin kört iallafall.

Forummoderator
18 530 Inlägg
25 januari 2011
Ja en S80 "håller käften" rätt bra. Min 300C är dock extremt tyst.

345 Inlägg
25 januari 2011
Moderna USA-suvar som Chevrolet Tahoe är härligt tysta innuti.

2 182 Inlägg
25 januari 2011
De flesta nyare bilar är väldigt tysta i kupén, fler saker spelar in i hur tyst det är, bland annat vilka däck man har riktiga skitdäck kan ge lite mer ljud, kombi bilar har högre ljud än sedan och coupe modeller.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök