8529
Sök

Stor ljudskillnad mellan JT superflow 2,5" och Feritta 2,5" halvsats?

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
Ja som rubriken lyder, är det någon större ljudskillnad dessa 2 emellan?
då pratar jag om en bil med original DP!

105 Inlägg
6 februari 2011
Ja det blir det ifall du kör bara med en dämpare
Har haft Ferrita 2,5" på min S60. lät sådär, min polare har JT på sin S60 o man hör skyllnad direkt.
hans mullrar goare än vad min gjorde.
Men o andra sida så kör JT men japsen som slutburk så det är det som gör skyllnaden på den.
Men helt klart så låter JT mer än Ferrita.cool
Varför satsa  på 2.5 ?hmm
Varför inte 3" ?tongue

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
SilverDevil skrev:
Ja det blir det ifall du kör bara med en dämpare
Har haft Ferrita 2,5" på min S60. lät sådär, min polare har JT på sin S60 o man hör skyllnad direkt.
hans mullrar goare än vad min gjorde.
Men o andra sida så kör JT men japsen som slutburk så det är det som gör skyllnaden på den.
Men helt klart så låter JT mer än Ferrita.cool
Varför satsa  på 2.5 ?hmm
Varför inte 3" ?tongue

för att jag ev hittat ett vääldigt billigt 2,5" pengar e bristvara vettu! wink lillebror kör 3" dp från JT med racemise och 3" halvsats JT super flow! sjuuuuukt gott ljud!!
har inte penagar till varken 3" dp eller halvsatas nytt, så detta var väl det enda alternativet! vill inte den ska låta som en bil med japsdämpare, men vill att den ska mullra betydligt mer än idga! ferittas e väldigt mesigt i ljudet!

8 290 Inlägg
6 februari 2011
JT gör väl bara 3"? Och det är klar skillnad. Beror det ju lite på hur man gör med dämpare och så också.

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
JT gör väl bara 3"? Och det är klar skillnad. Beror det ju lite på hur man gör med dämpare och så också.

ok, jag hittade en beg där det står att det är en 2,5"? märkligt! men funderade på om man kan fimpa en dämpare bara o slänga på den vid besiktningen bara?

8 290 Inlägg
6 februari 2011
Axor skrev:
Marlboroman skrev:

ok, jag hittade en beg där det står att det är en 2,5"? märkligt! men funderade på om man kan fimpa en dämpare bara o slänga på den vid besiktningen bara?

Ja, så kan man ju göra. Det är ju en fråga om vilket ljud man är ute efter. Jag körde jt med en dämpare med bytte ut den mot en japs för att få ljudet jag ville åt.

EDIT: Att köra med en dämpae, speciellt japs har ju nackdelen av att det kan bli rätt påtaglig resonans i vissa hastigheter.
Senast redigerat av Marlboroman (6 februari 2011)

Fri fart för ett fritt folk!
15 050 Inlägg
6 februari 2011
tycker man ska ha 2dämpare på jt för annars låter det på tok förmycket

jag tycker nästan att det låter lite för mycket med 2st dämpare oxå nu kanske det låter annat när man har orginal kat och downpipe

jag har bara hört min förra bil utifrån vid lugn körning och då hörde man den säkert 1km om det var tyst utan att man pressa bilen den hade dock aut
hur min manuella turbo låter utifrån vet jag ej

har en film när jag provkörde min nuvrande bil för första gången efter jag monterat i nya motorn och då låter det ganska högt även på film hör man detta

http://s38.photobucket.com/albums/e109/ … eo0002.mp4

Kör fort så hinner inget hända...

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Axor skrev:
Marlboroman skrev:

Ja, så kan man ju göra. Det är ju en fråga om vilket ljud man är ute efter. Jag körde jt med en dämpare med bytte ut den mot en japs för att få ljudet jag ville åt

Kollade JT´s hemsida, där fanns inga 2,5" halvsatser? märkligt? kanske felskrivning? systemet jag hittat liknar inget av de som finns på hemsidan, kan de va så att de haft det tidigare tro?

Japsdämpare e totalt uteslutet på min bil! Men lite som jag var inne på o fimpa en dämpare och se vad de blir för ljud, billigt blir de iaf! Tror inte de blir störande högt heller? Men säger de verkligen nått på SBP sen? de tror inte jag iaf, för om ljudet inte är för högt, vad har dom då att slå ner på?

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
Growe skrev:

jag tycker nästan att det låter lite för mycket med 2st dämpare oxå nu kanske det låter annat när man har orginal kat och downpipe

jag har bara hört min förra bil utifrån vid lugn körning och då hörde man den säkert 1km om det var tyst utan att man pressa bilen den hade dock aut

har en film när jag provkörde min nuvrande bil för första gången efter jag monterat i nya motorn och då låter det ganska högt även på film hör man detta

De tyckte jag lät helt ok, kanske lite högt, men de e svårt o bedömma från en inspelning! Väldigt lågt laddtryck du hade, men gick bra! tongue

8 290 Inlägg
6 februari 2011
Axor skrev:
Kollade JT´s hemsida, där fanns inga 2,5" halvsatser? märkligt? kanske felskrivning? systemet jag hittat liknar inget av de som finns på hemsidan, kan de va så att de haft det tidigare tro?

Japsdämpare e totalt uteslutet på min bil! Men lite som jag var inne på o fimpa en dämpare och se vad de blir för ljud, billigt blir de iaf! Tror inte de blir störande högt heller? Men säger de verkligen nått på SBP sen? de tror inte jag iaf, för om ljudet inte är för högt, vad har dom då att slå ner på?

Möjligt att det är ett simons 2,5" och säljaren inte har koll. Hur många dämpae man lär ha för att en bil ska gå igenom är ju ett lotteri beroende på vem som besiktar. Och så länge den som besiktar inte anmärker på ljudet så är det lungt.

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Axor skrev:

Möjligt att det är ett simons 2,5" och säljaren inte har koll. Hur många dämpae man lär ha för att en bil ska gå igenom är ju ett lotteri beroende på vem som besiktar. Och så länge den som besiktar inte anmärker på ljudet så är det lungt.

Men vilken av e 2 är lämpligast att plocka bort för mest ljudvinning? eller kvittar det? de är ju lite olika uppbyggde de 2!

8 290 Inlägg
6 februari 2011
Axor skrev:
Men vilken av e 2 är lämpligast att plocka bort för mest ljudvinning? eller kvittar det? de är ju lite olika uppbyggde de 2!

Vilken man tar bort beror lite på vilket ljud man vill åt. Men jag tror du blir mest nöjd om du spr sista dämparen och fimpar den andra.

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Axor skrev:

Vilken man tar bort beror lite på vilket ljud man vill åt. Men jag tror du blir mest nöjd om du spr sista dämparen och fimpar den andra.

Hmm ja de låter ändå vettigt, blir ju betydligt billigare såhär! bara de inte blir raggarstuk på de så!

Såg nu också att d va ingen halvsats JT jag hittat utan bara slutdämparen med ändrör och tror inte de passar till mitt feritta,ser annerlunda ut än mitt med böjj osv! de va nog därför de va så billigt! wink

Fri fart för ett fritt folk!
15 050 Inlägg
6 februari 2011
Axor skrev:
Growe skrev:

De tyckte jag lät helt ok, kanske lite högt, men de e svårt o bedömma från en inspelning! Väldigt lågt laddtryck du hade, men gick bra! tongue

slangen var inte inkopplad var urkopplad under ratten

som mest hade jag 1.4bars ladd sen gick skiten sönder =/ på filmen laddar det runt kilot

Kör fort så hinner inget hända...

7 556 Inlägg
6 februari 2011
haha man märker att man börjar bli gammal när man läser en sån här tråd smile
för jag tycker att en bil ska vara TYYYYYYYYYST,, å jag vill ha mkt mos å en tyst bil,,, inte att den ska mullra eller något sånt,, smile

Skaune
6 februari 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
haha man märker att man börjar bli gammal när man läser en sån här tråd smile
för jag tycker att en bil ska vara TYYYYYYYYYST,, å jag vill ha mkt mos å en tyst bil,,, inte att den ska mullra eller något sånt,, smile

nej den får ju inte bröla som nån 740 med japsblås! men lite dovt mullrande bara! Hellre verka än höras! wink

Sök