6664
Sök

Är hammarlack antändbart?

1 738 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Haloj!

Det är så att jag har målat hela underedet med hammarlack ( Ingen boddy kvar )! Och jag är lite rädd för att när avgassystemet blir lite för varmt så kommer hammarlacken att antända?

Har jag fel, kan man sätta "värmefolie" längst med hela avgasystemet tror ni? Och hur kan den tunna folien hålla borta all värme?

MVH

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 februari 2011
Det är bra skit men hammarlack innehåller silikon så håll det borta från allt som du någonsin skulle komma på tanken att lacka tongue

Det finns mer och mindre värmebeständig hammarlack, är du orolig kan du köra på med deras motorfärg runt avgassystemet

Rock'n Roll

1 738 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
TenZer skrev:
Det är bra skit men hammarlack innehåller silikon så håll det borta från allt som du någonsin skulle komma på tanken att lacka tongue

Det finns mer och mindre värmebeständig hammarlack, är du orolig kan du köra på med deras motorfärg runt avgassystemet

Kan jag dra ett lager motorfärg över det nuvarande hamarlacken ? eller måste jag skrapa bort det först?

big_smile

Tack för svaret!

668 Inlägg
6 februari 2011
Nej det är det som är felet det går inte lacka över hammerlack.  Jag hade lackat halva min a-trakor med den skit färgen, har var tvungen att slipa ner halva bilen för att kunna lacka den.

1 738 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
henne_svenne skrev:
Nej det är det som är felet det går inte lacka över hammerlack.  Jag hade lackat halva min a-trakor med den skit färgen, har var tvungen att slipa ner halva bilen för att kunna lacka den.

Men hammarlacken är målad på hela underredet, kan jag inte pensla motorfärgen rakt på? De borde väll gå?

668 Inlägg
6 februari 2011
Du kan inte pensla på någon färg på hammalacken ne. Den kommer bara resa sig.

1 738 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
henne_svenne skrev:

Ofan sad Då är det bara att börja slipa då!

1 738 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Någon som har erfarenhet av värmetålig folie? Vart får man tag på den och hur mycket värme klarar den innan lacken börjar ta stryck?

668 Inlägg
6 februari 2011
940RDALLE skrev:
henne_svenne skrev:

Ofan sad Då är det bara att börja slipa då!

Ja jag har slipat ca 10 timmar denna helgen för att få bort helvetes färgen. tycker dom borde vara tydligare med att säga att hammalack inte är övermålningsbar pga silikonet

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
6 februari 2011
Eller så läser man på burken... är rätt säker på att det står där...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

668 Inlägg
6 februari 2011
AcesHigh666 skrev:
Eller så läser man på burken... är rätt säker på att det står där...

Jag sa inte att det INTE stog sa bara att det skulle stå lite tydligare.

1 738 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Hammarlack är inte antändbart, lackade mitt förra avgssystem bara för att testa hållfastheten. Färgen höll inte länge i alla fall, men det ska väl hålla så länge man inte målar på något som blir varmt(avgas), så undertill ska det funka, men som dem andra redan skrev så kan man inte lacka över det.

Okej! Men avgasystemet ligger ju inte emot karossen men i värsta fall så kommer färgen smälta?

1 278 Inlägg
6 februari 2011
Värmesköldar som är på vissa bilar borde du ju kunna sätta dit? big_smile

Street Knight

Sök