Det är så att jag har målat hela underedet med hammarlack ( Ingen boddy kvar )! Och jag är lite rädd för att när avgassystemet blir lite för varmt så kommer hammarlacken att antända?
Har jag fel, kan man sätta "värmefolie" längst med hela avgasystemet tror ni? Och hur kan den tunna folien hålla borta all värme?
Nej det är det som är felet det går inte lacka över hammerlack. Jag hade lackat halva min a-trakor med den skit färgen, har var tvungen att slipa ner halva bilen för att kunna lacka den.
Nej det är det som är felet det går inte lacka över hammerlack. Jag hade lackat halva min a-trakor med den skit färgen, har var tvungen att slipa ner halva bilen för att kunna lacka den.
Men hammarlacken är målad på hela underredet, kan jag inte pensla motorfärgen rakt på? De borde väll gå?
Du kan inte pensla på någon färg på hammalacken ne. Den kommer bara resa sig.
Ofan Då är det bara att börja slipa då!
Ja jag har slipat ca 10 timmar denna helgen för att få bort helvetes färgen. tycker dom borde vara tydligare med att säga att hammalack inte är övermålningsbar pga silikonet
Hammarlack är inte antändbart, lackade mitt förra avgssystem bara för att testa hållfastheten. Färgen höll inte länge i alla fall, men det ska väl hålla så länge man inte målar på något som blir varmt(avgas), så undertill ska det funka, men som dem andra redan skrev så kan man inte lacka över det.
Okej! Men avgasystemet ligger ju inte emot karossen men i värsta fall så kommer färgen smälta?