2989
Sök

Platschef/byggarbetsledare utbildning

551 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
hejsan! jag undrar om en utbildning som byggarbetsledare kan leda till något bra i framtiden? http://www.oru.se/html/programHT11VT12/byggLedProg.html skulle jag hoppa på utbildningen så skulle jag vara 22 år gammal när den är klar (2 årig utbildning). och jag undrar om jag skulle få svårt med jobb med tanke på att jag är så pass ung?

Haters gonna hate.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 februari 2011
Visste inte ens att det finns en sån utbildning och jag jobbar i branchen.
Dom flesta platschefer och arbetsledare är väl föredetta montörer/arbetare som antingen är lata eller kassa i ryggen? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

551 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Visste inte ens att det finns en sån utbildning och jag jobbar i branchen.
Dom flesta platschefer och arbetsledare är väl föredetta montörer/arbetare som antingen är lata eller kassa i ryggen? tongue

så då kan det vara positivt med högskolekompetens?

Haters gonna hate.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 februari 2011
Skulle tro det, men kan ju vara en fördel att ha jobbat med byggnation också. En del "pappersprodukter" begriper ju inte hur saker fungerar i praktiken. Men som man säger "Kunskap är en lätt börda att bära"

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Supraman
2 300 Inlägg
12 februari 2011
Du kan ju alltid gå utbildningen men du bör ju skaffa dig några års erfarenhet som byggARBETARE innan du hoppar på en chefposition.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

huh?
10 427 Inlägg
12 februari 2011
Precis, utan erfarenhet från området så blir det nog svårt att få jobb direkt wink

Får även tänka på att det finns byggingenjörsutbildningar som antagligen "smäller" lite högre
än dessa grundutbildningar med "Higher Education Diploma"/motsvarande-examen.

1 319 Inlägg
12 februari 2011
Jag tror många äldre arbetare säkert skulle bli ganska irriterade, olika metoder/De är gamla och gillar inte 24åringar som går runt och bossar. Tror säkert du får jobb, men tror inte alla som jobbar kommer vara så glada.

_----------'

551 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Jag tror många äldre arbetare säkert skulle bli ganska irriterade, olika metoder/De är gamla och gillar inte 24åringar som går runt och bossar. Tror säkert du får jobb, men tror inte alla som jobbar kommer vara så glada.

precis det jag trodde lite tongue

Haters gonna hate.

Sök