3100
Sök

Dator fryslaggar

Bas älskare
716 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Tja, håller på o bli galen snart, de e så att när jag ska köra cs så om jag står still o rör på musen är de lugnt, men går jag o rör på musen så laggar musen + att tangenter fastnar som man skulle hålla in dom :S:S blir helt knäpp. gjort virussökning o allt.

Det är inte bara när jag spelar utan de e hela tiden, + att de inte bara är dom som laggar utan hela datan fryser ihop för några sekunder..

1 079 Inlägg
16 februari 2011
Svårt att säga, stationär eller bärbar? testat annat tgb, mus, dragit ur alla USBgrejer förutom mus/tgb? Gammal dator? kanske en hårddisk som håller på att ge upp, värmerelaterat? kollat om fläktar/flänsar är igensatta med damm? i så fall använd tryckluft på burk INTE dammsugaren. Kan också vara för lite arbetsminne, kolla hur mkt minne du har rekommenderat är 4gb iaf med den infon du gett.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
16 februari 2011
I värsta fall formatera om dumburken

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
17 februari 2011
Om du använder USB-tangentbord och mus, testa använda dem med adaptrar så de passar i de äldre PS/2-portarna (grön för musen och lila för tangentbordet).

Annars, kolla om du kan uppgradera drivrutinerna för tgb och mus, om du använder de senaste, avinstallera dem och ladda ner något äldre drivrutiner för att se om det går bättre.

Smålänning
7 887 Inlägg
17 februari 2011
Skulle tippa på att du som sagt använder USB mus och tangentbord. Värdelöst enligt mig. Finns som sagt adaptrar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

496 Inlägg
17 februari 2011
Grafikkortet som börjar ge sig kanske. Brukar kunna fryslagga då med.

Sök