7437
Sök

Vad behöver jag för delar ??

1 302 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Jag funderar på vad jag behöver göra och vad jag behöver för delar för att släcka dessa tvår jag lyckades få på bilbesiktningen här om dagen samt vad det kan kosta?

Behöver få delarna så billigt som det bara går då jag har en budget på 2700kr/månad då jag studerar.

följande ska åtgärdas.

¤ Förarsäte, fastsättning bristfällig ( det går inte att föra stolen bakåt eller framåt )

¤ Spindelled, undre, bakre, fram, båda sidor, glapp

¤ Avgasrening vevhusventilation, inte sluten

¤ Dragram kulkoppling, rostskadad
( man kunde tydligen svetsa på en mutter och ha den som cykel hållare.)

¤ Styrled, höger yttre, glapp

¤ Strålkastare halvljus, höger, inställning felaktig/bländande

¤ Positionslykta, fram, båda sidor, ur funktion

¤ Bromsslang, bak vänster, nöter mot annan detalj

Jag är mycket tacksam för alla svar jag kan lyckas få in och bilen i fråga är en Audi A4 1995 smile

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
22 februari 2011
fegge_89 skrev:
Hej!

Jag funderar på vad jag behöver göra och vad jag behöver för delar för att släcka dessa tvår jag lyckades få på bilbesiktningen här om dagen samt vad det kan kosta?

Behöver få delarna så billigt som det bara går då jag har en budget på 2700kr/månad då jag studerar.

följande ska åtgärdas.

¤ Förarsäte, fastsättning bristfällig ( det går inte att föra stolen bakåt eller framåt )
Förmodligen har den fastnat i låsningen. Tyvärr är enklaste sättet att komma åt den att skicka förarstolen längt bak, låsningen sitter i framkant.  Smörj upp mekanismen - klart

¤ Spindelled, undre, bakre, fram, båda sidor, glapp
Innebär byte minst två länkarmar. kostar ca 1500kr/st på mekonomen motsvarande eller typ 300kr/st på snåltema.

¤ Avgasrening vevhusventilation, inte sluten
Förmodligen orsakat av något försöka att trimma. Dra slang till luftburken..

¤ Dragram kulkoppling, rostskadad
( man kunde tydligen svetsa på en mutter och ha den som cykel hållare.)
Kapa dän skiten och regga om den till utan dragkrok (kostar 300kr extra)

¤ Styrled, höger yttre, glapp
Byt styrled. kostand  3-400kr Tänk på framvagnsinställningen innan du lossar den gammla...

¤ Strålkastare halvljus, höger, inställning felaktig/bländande
Justera strålkastaren, tar ca 30s och görs enklast mot en garagevbägg med den korrektinställda som mall, har för mig att det är 6mm insex på justeringen...

¤ Positionslykta, fram, båda sidor, ur funktion
Byt glödlampor kostar ca 5 kr på biltema.

¤ Bromsslang, bak vänster, nöter mot annan detalj
Investera i två buntband och se till att den inte nöter mot något längre...

Jag är mycket tacksam för alla svar jag kan lyckas få in och bilen i fråga är en Audi A4 1995 smile

Totalkostnad ca 1000kr + några timmars jobb... ÄR du osäker investera i en Heinsbok, finns även den på biltema...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök