6903
Sök

Börja sälja Kundbilar som förmedlare??

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Hej alla,

Jag jobbar med bilrekond, däck o fälg mm mm.
Nu har jag fått ett par förfrågan ifall jag vill ta på mig uppgiften o börja sälja bilar åt mina kunder
(dvs att jag tar ett belopp, rekondar bilen, annonserar samt sköter allt) för en slant.

Vad jag har förstått så har tyvärr bilförmedlare mkt dåligt ryckte isverige pga fiffel o strul, så jag försöker nu få lite suport från er.

Ska jag syssla med det? (fördelen är ju så klar pengarna man tjänar samt att man får ett starkare förtroende/band hos kunden)

Hur ska man göra från att sticka ut från mängden av bilförmedlare?

All tips o råd uppskattas!!

Det här är min plan:
Tar imot bilen, rekondar den, ber en fotograf ta lite bilder, samlar all info, kommer överens om utpriset med kunden o sköter därefter annonseringen samt visningen av bilen.

jag ska lägga upp en annons på blocket för att sedan länka till sidan och upplysa köparen om att detta är en försäljnings uppdrag...

är jag på rätt spår eller?? big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 februari 2011
PITSTOP skrev:
Hej alla,

Jag jobbar med bilrekond, däck o fälg mm mm.
Nu har jag fått ett par förfrågan ifall jag vill ta på mig uppgiften o börja sälja bilar åt mina kunder
(dvs att jag tar ett belopp, rekondar bilen, annonserar samt sköter allt) för en slant.

Vad jag har förstått så har tyvärr bilförmedlare mkt dåligt ryckte isverige pga fiffel o strul, så jag försöker nu få lite suport från er.

Ska jag syssla med det? (fördelen är ju så klar pengarna man tjänar samt att man får ett starkare förtroende/band hos kunden)

Hur ska man göra från att sticka ut från mängden av bilförmedlare?

All tips o råd uppskattas!!

Det här är min plan:
Tar imot bilen, rekondar den, ber en fotograf ta lite bilder, samlar all info, kommer överens om utpriset med kunden o sköter därefter annonseringen samt visningen av bilen.

jag ska lägga upp en annons på blocket för att sedan länka till sidan och upplysa köparen om att detta är en försäljnings uppdrag...

är jag på rätt spår eller?? big_smile

För att sticka ut ur mängden kan du ju börja med att faktiskt ge kunden sina pengar från försäljningen sedan lol

En sak bara: Om du säljer en bil som bilhandlare även för någon annans räkning tror jag att du måste lämna garanti på bilen.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Andromeda skrev:
För att sticka ut ur mängden kan du ju börja med att faktiskt ge kunden sina pengar från försäljningen sedan lol

En sak bara: Om du säljer en bil som bilhandlare även för någon annans räkning tror jag att du måste lämna garanti på bilen.

Hahahahahaha big_smilebig_smilebig_smile

jasså? det visste jag inte.... hmm Men hur ska det gå till då? Är inte det kundens och köparens affär då jag endast står för försäljningen?

Tack för tipset det är sånt jag behöver hjälp med!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Sök