Fiddy, värt att köpa?

KHRacing
8 mars 2011 ·

lindh93 skrev:
enligt mig som både har haft fiddy och cross, så tycker jag att det känns mera värt att lägga 10k på en cross istället för en fiddy. känns som det är mera kvalitet i en typ kawasaki även om det är en pitpro. / lindh smile

till 100% håller jag med dig - MEN, fiddy är kul om man inte skall tävla..
de är billiga i inköp, delar, drift m.m

en 80-500cc 2-taktscross kan vara tokdyr med lite lätt otur.. bara i en enda reservdel.

exempel.. fiddyväxellåda.. 500kr... ett crossdrev 1500kr

Senast redigerat av KHRacing (8 mars 2011)

viktorlindh Lååga dieselskööp är fräckt :)
8 mars 2011 · 163 Inlägg

jo det har du ju rätt i, men just nu så åker ja bara för skojs skull på en 80cc kawasaki -95 höghjuling som ja köpte för 2000kr och har kört jätte mycket med den. och har endast bytt kedja en gång smile

Volvo 740 D24 USA "Dieseleliten" (1988)
KHRacing
8 mars 2011 ·

lindh93 skrev:
jo det har du ju rätt i, men just nu så åker ja bara för skojs skull på en 80cc kawasaki -95 höghjuling som ja köpte för 2000kr och har kört jätte mycket med den. och har endast bytt kedja en gång smile

bra deal där - men du är på tok för stor/tung för en sådan skulle jag gissa, om du nu inte är 145cm 40kg...

viktorlindh Lååga dieselskööp är fräckt :)
8 mars 2011 · 163 Inlägg

haha nja inte så jättefarligt men smile är ju mkt större än en fiddy iaf tongue

Volvo 740 D24 USA "Dieseleliten" (1988)
Busgrabb Rejsa ?
9 mars 2011 · 2 959 Inlägg

lindh93 skrev:
jo det har du ju rätt i, men just nu så åker ja bara för skojs skull på en 80cc kawasaki -95 höghjuling som ja köpte för 2000kr och har kört jätte mycket med den. och har endast bytt kedja en gång smile

Det är sånna crossar som inte får något underhåll alls nästan som kommer bli dyrast att äga i längden då det till slut rasar.
Kolvbytesintervallen bör följas på ett ungefär iallafall för att slippa ras.
Växellådsolja, luftfilter mm mm.

Autotech
BMW 335D (2008)
viktorlindh Lååga dieselskööp är fräckt :)
9 mars 2011 · 163 Inlägg

har inte bytt någonting, och den går kanon! smile fiddy är skrot i jämförelse smile

Volvo 740 D24 USA "Dieseleliten" (1988)
Busgrabb Rejsa ?
9 mars 2011 · 2 959 Inlägg

lindh93 skrev:
har inte bytt någonting, och den går kanon! smile fiddy är skrot i jämförelse smile

Det har du rätt i men en riktigt cross måste som jah skrev hållas efter för att det inte ska bli ras, det är tävligsmaskiner och inget lekfordon som man bra kan skita i.

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang