3047
Sök

Regler vid parkering parkeing med P-skylt.

21 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Hej
Någon som vet vad som gäller vid parkering i ett radhusområde med P-skylt samt "privat parkering" under?
Har nyligen flyttat och har ingen egen parkering, jag har ställt mig i detta radhusområde på nätterna under två veckors tid nu.
Igår stötte jag dock ihop med radhus-sheriffen, en pensionär som förmodligen var ute på sin vanliga vaktrunda kl 22.30(!) på kvällen.
han frågade om jag kände någon i radhusområdet när jag gick ur bilen.
Jag svarade att jag skulle hälsa på en bekant i området.
Han talade om att styrelsen vidtar åtgärder för dom som missbrukar parkeringarna. Kan tala om att det är en stor parkering med många lediga platser.

Hur funkar det? Någon i området kan ringa vaktbolaget som utför en bot på min bil och sedan måste jag bevisa att jag besökt någon boendes i området? Har ingen aning.
Någon som vet och som har råkat ut för något liknande och fått böter...?
Senast redigerat av Pelle_A (10 mars 2011)

DLS
1 147 Inlägg
10 mars 2011
Jag bor också som du i ett radhusområde med gott om platser. Här finns både privata parkeringsplatser och platser för gäster dock max 24 timmar eller något. Annars får du prata med någon värd där du bor, för p-plats borde man ha om man betalar hyra. Ni har inte någon gästparkering?

Sen stämmer det att någon i området kan ringa sitt vaktbolag och anmäla felställda bilar.

21 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
Jo, det finns en vanlig betalparkering i närheten samt denna nämda parkering ovan.
Ska höra med värden om möjligheterna till att hyra en parkering.

DLS
1 147 Inlägg
11 mars 2011
Okej då gissar jag att du bor rätt centralt. Är samma här i Halmstad nämligen. Bor man centralt får man betala varje dag för att få en parkeringsplats..

21 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
Nej, bor i utkanten av stan så den andra parkeringen gäller ju som gästparkering och man får betala för den..

Sök