vart åker du på semestern???

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 mars 2011 · 17 502 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Vi körde runt 4 timmar om dagen när vi var i USA och det var en fröjd i just Suburban! Klår väldigt många bilar i komfort tycker jag.

Hittade en 300C på avis! Mailat om pris. (Boka inte via deras hemsida!) Man kan spara en bra slant! Råkar gilla 300C då jag kör en själv...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Bjork OEM <3
13 mars 2011 · 6 957 Inlägg

Nån som kan tipsa om bra boende på Öland? Camping? Stugor? Pensionat etc. är öppen för förslag big_smile

OEM <3
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 mars 2011 · 3 929 Inlägg

Bjork: Jag, Dennan900GL, hans kärring och några till ska vara på en camping precis under böga sand. Kristen kyrkan något hette det. Minns inte men låter kristet big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Dennan900GL Finntrollet
14 mars 2011 · 640 Inlägg

Kyrketorps Camping heter den Tim!!! smile

Jo vars.
Marticus Meldem
14 mars 2011 · 917 Inlägg

jag ska till Turkiet, Alanya mer specifikt, den 22a april, hoppas det blir super har aldrig varit där smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
MrSpeed
14 mars 2011 · 242 Inlägg

Semester å semester men har säsongat i Fernie, Canada. Blir ett givet resmål när man är färdig med studierna. Just nu blir det mest skidresor till åre och dylikt men nästa år satsar jag på chamonix.
På sommaren brukar semestern bestå av att åka på festival, metaltown dom senaste åren men iår blir det Getaway rock festival och Iron maiden på ullevi smile

Edit: glömde att skriva att det har blivit tradition med årlig Road trip inom Sverige, packar tält och kör runt och hittar ställen lite varstans

Senast redigerat av MrSpeed (14 mars 2011)

Ford Focus (2012)
Dennan900GL Finntrollet
14 mars 2011 · 640 Inlägg

MrSpeed skrev:
Edit: glömde att skriva att det har blivit tradition med årlig Road trip inom Sverige, packar tält och kör runt och hittar ställen lite varstans

det låter najs som fan!!! smile

Jo vars.
MrSpeed
14 mars 2011 · 242 Inlägg

Dennan900GL skrev:

MrSpeed skrev:
Edit: glömde att skriva att det har blivit tradition med årlig Road trip inom Sverige, packar tält och kör runt och hittar ställen lite varstans

det låter najs som fan!!! smile

Är oxå ett av årets höjdpunkter, skönt å bara sitta ute i skogen med den hemmasnickrade strandstereon, spela lite go hårdrock, grilla korv och å ta sig en liten grogg big_smile

Ford Focus (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
14 mars 2011 · 3 929 Inlägg

Dennan900GL skrev:
Kyrketorps Camping heter den Tim!!! smile

Jaja, samma sak lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Dennan900GL Finntrollet
14 mars 2011 · 640 Inlägg

riiiiight...... big_smile

Jo vars.
Norde fotointresserad
14 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Drar till Hawaii själv inatt och blir kvar i sex veckor. Visserligen inte semester utan för examensprojekt till plugget. Men någon dag på stranden och bland vågorna lär man nog få.

Senast redigerat av Norde (14 mars 2011)

Toofast Fotograf / Bilbyggare / Trafik Pilot
14 mars 2011 · 167 Inlägg

Norde skrev:
Drar till Hawaii själv inatt och blir kvar i sex veckor. Visserligen inte semester utan för examensprojekt till plugget. Men någon dag på stranden och bland vågorna lär man nog få.

nice vilken ö ,,, gillar själv hawaii , vi va i somras på oahu ( waikiki beach ) och blir en till resa dit igen i sommar  wink.

( om det är på oahu , så North Shore är givet om du vill se stora vågor och gillar surfing ... 10m +. )

mvh Patrik

Dodge Ram 1500 Laramie "Rolling Big Power" (2012)
Norde fotointresserad
14 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Toofast skrev:

Norde skrev:
Drar till Hawaii själv inatt och blir kvar i sex veckor. Visserligen inte semester utan för examensprojekt till plugget. Men någon dag på stranden och bland vågorna lär man nog få.

nice vilken ö ,,, gillar själv hawaii , vi va i somras på oahu ( waikiki beach ) och blir en till resa dit igen i sommar  wink.

( om det är på oahu , så North Shore är givet om du vill se stora vågor och gillar surfing ... 10m +. )

mvh Patrik

Oahu är det som gäller. Börjar de två första nätterna i Waikiki och rör mig sedan norrut och kommer bo två veckor strax utanför North Shore innan jag återvänder ner till Honolulu. Så förhoppningsvis kommer man att får se lite smile Tar saker lite som det kommer så hoppas det löser sig med schysst boende sista tre veckorna, bodde du på hotell eller?

Toofast Fotograf / Bilbyggare / Trafik Pilot
14 mars 2011 · 167 Inlägg

yes ,,nere vid beachen 10 m till stranden, big_smile

lite saker att kolla på

* luas
* Dole plantagen
* hananamu bay ( ä där tidigt de släpper bara in visst antal till bukten,, kostar 7.50 dollar
http://www.hawaiiweb.com/images/hanaumabay_3.jpg
* Uss arizona
* Diamond Head
* ta en runt trip runt ön se ,,, chinamans hat mm, stanna o bada längst vägen.
* international market place


bäst hamburgestället och matstället,, Dukes,  cheeseburger in paradise, senior frog, jimmy buffett. islands burger mm mm

Sen finns det massa ABS stores på hela ön.

alamona shopping mall är bra för shopping har allt från armani till abercrombie ,pac sun mm mm

vi älskade stället därför blir det entill resa dit i sommar för att uppleva mera av ön ,+ bada + all day mai tais 5 dollar wink

Senast redigerat av Toofast (14 mars 2011)

Dodge Ram 1500 Laramie "Rolling Big Power" (2012)
Norde fotointresserad
14 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Toofast skrev:
yes ,,nere vid beachen 10 m till stranden, big_smile

lite saker att kolla på

* luas
* Dole plantagen
* hananamu bay ( ä där tidigt de släpper bara in visst antal till bukten,, kostar 7.50 dollar
http://www.hawaiiweb.com/images/hanaumabay_3.jpg
* Uss arizona
* Diamond Head
* ta en runt trip runt ön se ,,, chinamans hat mm, stanna o bada längst vägen.
* international market place


bäst hamburgestället och matstället,, Dukes,  cheeseburger in paradise, senior frog, jimmy buffett. islands burger mm mm

Sen finns det massa ABS stores på hela ön.

alamona shopping mall är bra för shopping har allt från armani till abercrombie ,pac sun mm mm

vi älskade stället därför blir det entill resa dit i sommar för att uppleva mera av ön ,+ bada + all day mai tais 5 dollar wink

Kanon, tack för alla tips! big_smile

Senast redigerat av Norde (14 mars 2011)

Toofast Fotograf / Bilbyggare / Trafik Pilot
15 mars 2011 · 167 Inlägg

no problem har massa mer om de tar slut 'smile   snorkel, shark cage, sea turtle spotting ,,, surfing places , ubåt åkning ,,,mmm  vill dit nu hihih wink

Dodge Ram 1500 Laramie "Rolling Big Power" (2012)
alain www.bimmerpower.org
15 mars 2011 · 3 995 Inlägg

23 april flyger vi jag och min fru 1 månad till Thailand, riktigt semester blir det inte, vi håller på att bygga färdigt huset och swiming pool.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang