Fetare ljud till Viggen

Millox
15 mars 2011 · 7 Inlägg

Hej!

På fredag chippar jag bilen med steg 3 maptun..

Då kommer jag även byta downpipe till Ferritas 3" downpipe, och halvsats har jag redan 2½".. Har just nu dubbla utblås 2½" också

Hur hade ni gjort för o få ut så respektingivande vrål som möjligt? Vilket utblås etc etc, japsdämpare?

KOm med förslag!

tack på förhand!!

MvH Gus

KristianRS5
15 mars 2011 · 79 Inlägg

Ta bort mitten dämparen under bilen, be att Maptun fixar det medan den ändå hänger i liften.

Senast redigerat av KristianAero (15 mars 2011)

martin_142
15 mars 2011 · 7 Inlägg

du får inte sätta dit en japs! det ser dumt ut.. wink

Euroman
15 mars 2011 · 493 Inlägg

ingen japs! det blir mycket mer skillnad när du byter till downpipen smile blir du itne nöjd då ta bort mittersta ljudämparen eller byt till 3" mycket snyggare än japs tongue

Millox
15 mars 2011 · 7 Inlägg

Haha hade inte tänkt på japs, bara skrev det som exempel så folk fattar vad jag vill få ut av tråden tongue

Janneutanb
15 mars 2011 · 7 271 Inlägg

Min gamla saab tyckte jag lät rätt mysigt med 3" hela vägen, ingen katt och dubbla ljuddämpare.
Är det för lite så ta bort den mittersta.

jonTe
16 mars 2011 · 5 710 Inlägg

Tänk dock på att en bil som låter för mycket inte klarar besiktningen om besiktningsgubben är på fel humör.

MVH Jonas
..............
Jez
16 mars 2011 · 50 Inlägg

Brains skrev:
Min gamla saab tyckte jag lät rätt mysigt med 3" hela vägen, ingen katt och dubbla ljuddämpare.
Är det för lite så ta bort den mittersta.

Utan kat lär den ju inte gå igenom besiktningen?

Kör på tretumssystem och sen kan du ju alltid trycka dit ett sportluftfilter med, gör viss skillnad på ljudet.

Gör om, gör rätt...
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
16 mars 2011 · 839 Inlägg

Nej nej nej! Lyssnas inte på folk! Alla (ink jag...) har 3" systemen från exempelvis JT.
Behåll ditt Ferrita, det låter mycket bättre, speciellt uppe i varv. Plocka bort ljuddämpare om du tycker det låter för lågt.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Janneutanb
16 mars 2011 · 7 271 Inlägg

Jez skrev:

Brains skrev:
Min gamla saab tyckte jag lät rätt mysigt med 3" hela vägen, ingen katt och dubbla ljuddämpare.
Är det för lite så ta bort den mittersta.

Utan kat lär den ju inte gå igenom besiktningen?

Kör på tretumssystem och sen kan du ju alltid trycka dit ett sportluftfilter med, gör viss skillnad på ljudet.

Nej, därför har man ett mellanrör som man tar bort och sätter dit en kat tillfälligt.

Jez
16 mars 2011 · 50 Inlägg

Brains skrev:
Min gamla saab tyckte jag lät rätt mysigt med 3" hela vägen, ingen katt och dubbla ljuddämpare.
Är det för lite så ta bort den mittersta.

Låter enklare att ha en katalysator på plats hela tiden, (och man måste ju värna om vår kära miljö big_smile )

Gör om, gör rätt...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang