4415
Sök

KG004 kamaxel eller V kam?

skåne
88 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#1
som rubriken lyder är inte så jätte insatt i kammar och göra så nu undrar jag vilken kam hade passat bäst i min turbo konverterade 740gl? tacksam för svar mvh! wink

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!

Forummoderator
26 462 Inlägg
20 mars 2011
#2
Vad vill du ha för karaktär på motorn?
Vad har du gjort med motorn för övrigt?

Lite mer information skadar inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

skåne
88 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#3
har 531 topp och V kam just nu  motorn e lite kompsänkt  med dom grova stakarna.  vill ha bra bra drag  genom hela registret  är tanken wink

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!

Forummoderator
26 462 Inlägg
20 mars 2011
#4
Om man "söker" lite grand, så finner man att kammarna ser ut så här, jämfört med varandra:

V:       Lyftin:   11,37
KG004 Lyftin:   11.95               Står även:   "bra gatkam, motsvarar Volvos K-profil"   

Alltså: KG-kammen lyfter mer, men det är inte med mycket. Märkbart ens?

På samma sida står det även detta, som låter vettigare:

KG2T - TURBO kamaxel för turbobruk Ökar dragvilligheten på låga varv - vilket märks framförallt vid stadskörning. Ger även bättre dragvillighet på mellanregistret. Går att varva längre
Senast redigerat av AirOne (20 mars 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

skåne
88 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#5
jo men jag har bara hört negativa saker om KG2T - TURBO  kammen dom säger att K kammen är bra till turbo med smile  om jag inte har fått det om bakfoten smile

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!

Forummoderator
26 462 Inlägg
20 mars 2011
#6
martinsson91 skrev:
jo men jag har bara hört negativa saker om KG2T - TURBO  kammen dom säger att K kammen är bra till turbo med smile  om jag inte har fått det om bakfoten smile

Vissa säger att K-kammen är bra, andra säger den är dålig.
Är nog ganska personligt det där.

Edit: K-kammen är dock ganska slö på botten, så V-kammen är nog kanske att föredra.
Senast redigerat av AirOne (20 mars 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

skåne
88 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#7
okej wink någon annan som har en bra kam att föreslå? wink

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!

skåne
88 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#9
ja jag fick syn på det med i går smile men någon som har en bra trim kam att rekommendera? smile

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!


Sök