21 februari 2011
Trådstartare
Problemet gäller min Saab 900ng -95.
Jag har kopplat in högtalare bak och i dörrarna. Baslåda i skuffen bredvid ett slutsteg.
Alla högtalarna matas via orginalkablaget.
Allt funkar prima förutom att högtalarna i dörrarna inte jobbar. Man hör ytterst lite bas ifrån dom, men det är det enda.
Var förbi en erkänd biljudsfirma här i stan, och fick hjälp med att koppla in lite grejer. Fick då några kablar som skulle användas för att få basen mm. att fungera.
Som jag har förstått det så går högtalarna i dörrarna genom orginalslutsteget i bilen. Är det därför dessa inte vill mata på fullt? Om så är fallet, hur löser jag det?
Går det att använda sig av orginalslutsteget?
ELLER
Måste jag dra nya kablar bak till det nya slutsteget?
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.