28 mars 2011
Trådstartare
hej , jag funderar och planerar om förstabilen och eftersom det finns ca 900000000 lagar om hur man inte får trimma så enda modifieringen som finns kvar att göra med bilen är att bygga om ljudanläggningen
och jag har redan lite erfarenhet med basar osv, men jag är begränsad med det som jag får ha i mitt rum ( för föräldrarna ) så när jag ska börja med billjudet så ska det inte "dunka lite gött" det ska vara SINNESSJUK BAS !!!
och letar man runt på nätet så har jag kommit fram till att ha 2 st orion 12" ( borde låta gött) men då kommer problemet med att driva dem ...
det jobbiga är att det är skillnad på "watt" och "watt"
1. någon som vet vilken förstärkare man ska ha för att driva sådana basar bra
2. sedan dem flesta brukar koppla en fet stor monoblockt till 2 basar men HUR går det ihop en vanlig låt spelar 2 kanaler , och så spelar basarna bara en kanal ju?
3. nästa är det någon skillnad på orions 12" på 2 eller 4 ohm ( samma pris ju )
och sedan ska jag nog bygga 2 st separata elsystem till bilen en vanlig till bilen ,och en med några torra batterier och deras egna generatorer extrakopplade till motorn , till att driva basarna . så att bilen startar efter ordentlig musiklyssnande
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a