2823
Sök

Har en Minimoto och vill göra nånting utav det!!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Hej alla glada fordon älskare!

Har en Minimoto som jag inte har andvänd i mer än 90minuter totalt! nu har jag gått och tänkt lite på vad man kan göra med den... Sälja den för 500;-? Njaaa inte värt besväret!

Vill istället bygga nånting roligt utav det, men vad vet jag inte. Kanke en radiostyrd gokart? big_smile

Kan inte ni här på forumet göra mig en tjänst och skriva vad man kan göra med den?

alla tips är bra tips!!!

kom igen nu fyll tråden med tips!!

*det sitter en 49cc motor i den om nån vill veta!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
29 mars 2011
höhö sätt på motorn i en 3hjulig cykel big_smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 mars 2011
Bygg en radiostyrd bil med den big_smile big_smile Lite mindre än en gocart big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Drfrasse skrev:

Hahaha hur coolt är inte det? big_smile
Fortsätt med såna TIPS så lovar jag att göra en projekttråd här

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Slash skrev:
Bygg en radiostyrd bil med den big_smile big_smile Lite mindre än en gocart big_smile

Jaaaaaa!! big_smile har du nån tips på hur man ska gå till väga? Ritning? Delar?

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
29 mars 2011
PITSTOP skrev:
Drfrasse skrev:

Hahaha hur coolt är inte det? big_smile
Fortsätt med såna TIPS så lovar jag att göra en projekttråd här

köp sån handikap cykel sen bygg på motorn big_smile skulle kanske göra så med en motorsågsmotor på min cp cykel smile
Senast redigerat av Drfrasse (29 mars 2011)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 mars 2011
Radiostyrd rullator kanske? Tänk dig själv hur chockade folk skulle bli om det kom en rullator som körde om dom på trottoaren eller nåt..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 mars 2011
PITSTOP skrev:
Slash skrev:

Jaaaaaa!! big_smile har du nån tips på hur man ska gå till väga? Ritning? Delar?

Inte direkt. Kom bara på idén när jag läste om gocarten du funderat på. Vet inte hur stor minimotomotorn är men det kanske går att ta en redan existerande metanolbil och modifiera? fast då en större modell än de vanliga metanolbilarna. Eller bygga en ram runt motorn och sedan bygger man utefter den?

Kom på en till idé: Motoriserad skateboard big_smile

hedley skrev:
Radiostyrd rullator kanske? Tänk dig själv hur chockade folk skulle bli om det kom en rullator som körde om dom på trottoaren eller nåt..

Hehehe det skulle kunna vara något big_smile Dock måste man nog begränsa fyrhjulsstyrningen så att den blir lite stabilare i högre farter big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 mars 2011
bygg en dummie som sitter på den å gör den bakhjulsdriven så kan den göra wheelie med lite tur ;D

"Liberty of thought is the life of the soul"

Meldem
917 Inlägg
29 mars 2011
Bygg en mixer.

Här är lite inspiration:
http://www.youtube.com/watch?v=vDlMLqdvHzI

(&#9583;°&#9633;°)&#9583;&#8203;&#65077; &#9531;&#9473;&#9531;&#65279;

210 Inlägg
29 mars 2011
Detta hade varit fräckt:
http://www.gadgetvenue.com/wp-content/uploads/2009/07/Worlds-Biggest-RC-Helicopter.jpg

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Sök