Köpråd:Vento, jetta,golf mk 1 eller 2

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 april 2011 · 13 749 Inlägg

CHEEVA skrev:

boat skrev:
Tack CHEEVA med att du påmminde mig om sugismotorer. Men om man bara vill ha gött ljud från den sugis motor som sitter i Venton vilket rör ska man då välja och satsa helst på?

Jag vill ha en glidar bil som går billigt, (typ för 15mil om dagen) sen ska det vara Volkswagen med smile

Sen om man vill ha ljud inifrån vilken stereo fabrikat och modell ska man då välja? Någon bra basslåda ?
Vi drar slutsatsen att det är en Vento med ett stort skuff.

Jag får tacka alla för en bra och trevlig respons av mina frågor. Har blivit lite smartare smile

//Boat

Om du vill ha lite "goare" ljud så byt ut de två dämparna till två fullflödes och skaffa ett extraktor grenrör ( billigt i tyskland ) ta absolut inte bort någon dämpare utan bara byt ut de, tar du bort någon dämpare kommer det låta för högt och bli jobbigt att köra/åka med bilen.

Ska skicka ett pm till dig om lite ljud tips och trix smile

mm och undvik japsburkar smile går inte att sitta i min bil helt odugligt men min andra bil pajade så jag grävde fram venton och fick ett aga panik tillverkat tog det jag hittade i garaget

problemet på venton är att man inte får plats ens med den minsta fullflödesdämpare där den främre ljudämparen sitter utan man får bara bygga en övergång och sätta 2st mindre dämpare på slutet
och det blir inte riktigt bra  då ljudet inte slås sönder tillräckligt på den korta vägen

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Boat
5 april 2011 · 92 Inlägg

CHEEVA skrev:

boat skrev:
Tack CHEEVA med att du påmminde mig om sugismotorer. Men om man bara vill ha gött ljud från den sugis motor som sitter i Venton vilket rör ska man då välja och satsa helst på?

Jag vill ha en glidar bil som går billigt, (typ för 15mil om dagen) sen ska det vara Volkswagen med smile

Sen om man vill ha ljud inifrån vilken stereo fabrikat och modell ska man då välja? Någon bra basslåda ?
Vi drar slutsatsen att det är en Vento med ett stort skuff.

Jag får tacka alla för en bra och trevlig respons av mina frågor. Har blivit lite smartare smile

//Boat

Om du vill ha lite "goare" ljud så byt ut de två dämparna till två fullflödes och skaffa ett extraktor grenrör ( billigt i tyskland ) ta absolut inte bort någon dämpare utan bara byt ut de, tar du bort någon dämpare kommer det låta för högt och bli jobbigt att köra/åka med bilen.

Ska skicka ett pm till dig om lite ljud tips och trix smile

Vad gulligt CHEEVA=) haha

Hitta denna modell på vårat kära blocket
http://www.blocket.se/skaraborg/Baslada … 10&w=3

Är denna lika bra som den är snygg?

smile

SportPilot Ubåtsingenjör
5 april 2011 · 7 234 Inlägg

boat skrev:

CHEEVA skrev:

boat skrev:
Tack CHEEVA med att du påmminde mig om sugismotorer. Men om man bara vill ha gött ljud från den sugis motor som sitter i Venton vilket rör ska man då välja och satsa helst på?

Jag vill ha en glidar bil som går billigt, (typ för 15mil om dagen) sen ska det vara Volkswagen med smile

Sen om man vill ha ljud inifrån vilken stereo fabrikat och modell ska man då välja? Någon bra basslåda ?
Vi drar slutsatsen att det är en Vento med ett stort skuff.

Jag får tacka alla för en bra och trevlig respons av mina frågor. Har blivit lite smartare smile

//Boat

Om du vill ha lite "goare" ljud så byt ut de två dämparna till två fullflödes och skaffa ett extraktor grenrör ( billigt i tyskland ) ta absolut inte bort någon dämpare utan bara byt ut de, tar du bort någon dämpare kommer det låta för högt och bli jobbigt att köra/åka med bilen.

Ska skicka ett pm till dig om lite ljud tips och trix smile

Vad gulligt CHEEVA=) haha

Hitta denna modell på vårat kära blocket
http://www.blocket.se/skaraborg/Baslada … 10&w=3

Är denna lika bra som den är snygg?

smile

som jag skrev i pmet så är baslåda i sedan väldigt speciellt ... den bör du bygga själv för att få den bra och anpassad efter bilen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Boat
5 april 2011 · 92 Inlägg

Okej Då får man lägga stereon på is smile

Vilka fälgar skulle passa bäst på en Vento ?

Senast redigerat av boat (5 april 2011)

SportPilot Ubåtsingenjör
5 april 2011 · 7 234 Inlägg

boat skrev:
Okej Då får man lägga stereon på is smile

Vilka fälgar skulle passa bäst på en Vento ? tyskstukat eller styling smile

Själv tycker jag att y eker fälgar med djup fälgkant och 17 tum brukar passa... men även tysksyuks fälgar passar ju och där finns de oändligt mycket att välja mellan, viktigaste är väl att de är runt 16" och väldigt brett

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang