Plockade dubbdäck med sommardäck

LaggE89
7 april 2011 · 73 Inlägg

Hallå!

Är så att jag behöver byta däck fram på min 850.
Sitter just nu plockade dubbdäck runt om och har fint mönster kvar på bakdäcken så vill helst inte byta dom.

Fått ett erbjudande av en vän att köpa 2 sommardäck för 500 lappen. Vill alltså byta ut mina framdäck mot dom.

MEN.. är detta godkänt?! Kollat runt lite och alla har olika svar så någon som kan och vet får gärna berätta hur det ligger till egentligen.

tack på förhand.

TeedasT 100% ninja
8 april 2011 · 342 Inlägg

ska väl vara Likadana däck på samma axel om jag minns det rätt? altså. likadana bak, likadana fram.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Mack Forum- och sitemoderator
8 april 2011 · 26 136 Inlägg

Snacka om höjden av snålhet..jisses. Hur har du råd att tanka?

Men jo. Det går nog bra, om man ska svara på frågan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Freddah850 Elektriker
8 april 2011 · 139 Inlägg

Erik.. jag har säkert ett par shyssta sommardäck ska vi se wink kan kolla i mitt förråd smile

En riktig volvo är bakhjulsdriven!
Volvo 145 "Nyförvärvet" (1971)
Volvo Amazon "Amazonen" (1966)
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
8 april 2011 · 277 Inlägg

vad jag fick höra igår av däckfirma så spelar det ingen roll om du har olika mönster på alla fyra, men får dock inte blanda sommar och vinterdäck elr åretrunt däck. antingen sommardäck runt om elr åretrunt!

Mvh

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
mats757
8 april 2011 · 913 Inlägg

Andreashakansson skrev:
vad jag fick höra igår av däckfirma så spelar det ingen roll om du har olika mönster på alla fyra, men får dock inte blanda sommar och vinterdäck elr åretrunt däck. antingen sommardäck runt om elr åretrunt!

Mvh

Är du säker på att man inte får ha dubbfria vinterdäck och sommar däck på samma bil?

Vilket fall är inte inte så lyckat att blanda. Speciellt inte vinterdäck bak och sommar däck fram. Bilen kan bli väldigt överstyrd. Kan ge otäcka överaskningar.

Mats

heltsonika Rebel with a cause
8 april 2011 · 224 Inlägg

Låter som en rent livsfarlig combo. Kör inte ihjäl någon annan bara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang