5796
Sök

Vilket slutsteg bör funka till spl dynamics

15 april 2011
Trådstartare
#1
tjenare jag är lite fundersam över vad man kan använda för slutsteg till 2st spl Dynamics v-300D4 12"smile
och ett Hertz Energy ESK 165,3 kitsystem!!! smile


men vet inte riktigt vad jag ska ha för slutsteg!!! så jag ber om hjälp så det inte blir fel!!! XD

Tack på förhand!!


http://blekingebilradio.se/product.html … gory_id=20


http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=159
Senast redigerat av pontus_gustaafsson (15 april 2011)

3 466 Inlägg
15 april 2011
#2
Du bör köra ett separat steg till basarna och ett till framsystemet.

Detta till basarna: http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=181
Och detta till framsystemet: http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=182

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

5 852 Inlägg
15 april 2011
#3
Dls ca11 och dls ca 23 hade vårt ett mycket bra väl till dessa.

Ska man titta på ett billigare alternativ funkar hertz he serie bra.

Allt beror på dina krav och vad du tänkt lägga.

Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
15 april 2011
#4
kör med ice 800 steget i 1 ohm och den driver på väldigt bra så jag rekomenderar då de till basarna lr ice 1500
och sen skulle jag nog kört genesis dual mono till framsystem om du hittar dig nå beggat  brukar va bra priser breggat på dem

15 april 2011
Trådstartare
#5
okej okej tack för alla svar!! smile

2 035 Inlägg
15 april 2011
#6
christofer_k skrev:
kör med ice 800 steget i 1 ohm och den driver på väldigt bra så jag rekomenderar då de till basarna lr ice 1500
och sen skulle jag nog kört genesis dual mono till framsystem om du hittar dig nå beggat  brukar va bra priser breggat på dem

Länka gärna till ett beggat genesis.

Allt beror ju på hur mycket han vill lägga på steg. cad 15 är ju bra men vill man ha budgeteffekt så funkar ju R1500D

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
15 april 2011
#7
Magnat Black Core One och Magnat Black Core Two LTD. Luras inte av den låga spec. De stegen har mycke mer kraft en vad man kan tro.


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
15 april 2011
#8
bosabengt skrev:
christofer_k skrev:
kör med ice 800 steget i 1 ohm och den driver på väldigt bra så jag rekomenderar då de till basarna lr ice 1500
och sen skulle jag nog kört genesis dual mono till framsystem om du hittar dig nå beggat  brukar va bra priser breggat på dem

Länka gärna till ett beggat genesis.

Allt beror ju på hur mycket han vill lägga på steg. cad 15 är ju bra men vill man ha budgeteffekt så funkar ju R1500D

bara söka på blocket  för några månader sen så hitta jag 2 st genesis dusl mono, ena var för 2500 och andra var för 1700..

har sj ett genesis dual mono  som bara ligger och skräpar pga 2 trasiga transistorer..

verka finnas några st 5kanaliga genesis steg på blocket

2 035 Inlägg
16 april 2011
#9
TT-Avant skrev:
Magnat Black Core One och Magnat Black Core Two LTD. Luras inte av den låga spec. De stegen har mycke mer kraft en vad man kan tro.

Max 700 w rms och klass A/B kan inte resultera i några mängder med effekt.

Ice 800 är ju Klass D (högre verkningsgrad) Och lämnar lite mer effekt och är BILLIGARE.

När jag körde på tribal x one föregångaren till blackcore så var jag inte nöjd. Det sa ju tillochmed niklas att steget var klent.
Samma var det med mitt tribal x two, gav ju 2x50 w rms. Skulle driva mina middar på 70 w rms men dem lät ju knappt. OCh det fanns inget som hette kontroll där inte.

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
16 april 2011
#10
Har du testat Black Core One? Jag har detta i bilen just nu och kan säga att det driver på riktigt bra..700Wrms är i underkanten och enligt DIN mätmetod. Inte SAE som många andra märker upp sina effekter i. Skiljer enhel del där.

PS: vad har det andra steget för verkningsgrad? Magnaten har har iaf. 84% verkningsgrad i ett A/B steg wink
Senast redigerat av TT-Avant (16 april 2011)



Sök