Bästa "budget" däcken?

removal PULVERLACKERAR
21 april 2009 · 605 Inlägg

alven har billiga 18tums däck....falken
895kr

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
lingua
21 april 2009 · 2 271 Inlägg

Har Nankang NS-1 på min, funkar bra on än lite högljudda.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
MrJAM
21 april 2009 · 1 464 Inlägg

isak90 skrev:
Federal SS-595 har jag kört på. Dimension 225/50-16 funkade alldeles utmärkt den tiden jag hade. Dock inte så länge men några hundra mil hann jag allt med utan några problem smile

Federal har jag nu och de är, i mina ögon, väldigt bra. Nu har jag inte så mycket att jämnföra med men de funkade bättre än väntat på Knutstorp Ring förra helgen.

Nu kör jag inte som en blådåre, men jag hade förväntat mig med kas i kurvorna. Jag har 245/40-18" Federal Z SS-595.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
22 april 2009 · 423 Inlägg

alexxe skrev:
Kolla upp "maxxis", bra däck till lågpris, rullar själv 18x35x235. kolla på www.amring.se

Kan inte annat än å hålla med Maxxis funkar sket bra smile

Toblerone
22 april 2009 · 166 Inlägg

sunny 235/40 -18  4st 2580:- inklusiva frakt. har haft sunny förrut och köpte de igen.. håller ju inte lika länge som fina goodyear däck men man köper ju istället ett gäng uppsättningar sunnydäck för den summan goodyear kostar

Audi A4 (2013)
DAF 66 "super luxe" (1974)
Hammarslag Inläggskritiker
23 april 2009 · 990 Inlägg

Har haft StarPreformer 225/45 eller har dom bak nu (fram utnötta i utbytta numera) , ganska hårda däck som hängde med ca 2000 mil, ganska hård körning.
Hårda = halvdåligt bett men dög när det var varmt ute, rätt hala när det är blött ute.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Akka
23 april 2009 · 1 174 Inlägg

Kan bara säga att sava e en av dem bättre! Det är Goodyear som marknadsför dem. Inte som Goodyear men helt ok för de priset!

Ska även sägas att 99% av alla budget däck kommer göra så du får en ganska så drastisk mycke längre bromsträcka gemfört med ex ett Nokian, Goodyear osv.  som är tillverkat för dem nordiska vägarna. (nu menar jag inte dom däck som ex bytdäck.se säljer Goodyear, ja! men dessa är till för de amerikanska / asiatiska / europeiska vägar!)

Har själv fått uppleva detta på en test bana! Sjukt läskigt!

Senast redigerat av Akka (23 april 2009)

oskaro
23 april 2009 · 79 Inlägg

Om man väljar mellan Hankook v12evo och Goodyear Excellence, vad ska man välja då?

Aldin AT Däck
23 april 2009 · 501 Inlägg

Federal SS-595 redigt bra däck bra fäste i både regn o när det e torrt ... körde på maxxis för nån vecka sen rediga pissdäck så dålig stomme i dom över 120 km i timmen sen var det livsfarligt bilen gungade som en båt så jag lämnade tillbaka dom , vill allri ha nåt med maxxis o göra mer

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
jc
23 april 2009 · 56 Inlägg

Jag kör med Duro · Dp-8000 · 225/40R18. Jag tycker dom är helt ok, betalade 800kr styck + montering.

powerhouse Mr.
23 april 2009 · 120 Inlägg

Hankook ventus funkar fint, bra hållbarhet och helt ok att köra på bana.
Blir kanske lite för mjuka efter hård körning men ingen Toyo-nivå i alla fall

Henrik "Orientexpressen" Svensson
Skoda Fabia "Fabbe" (2009)
Danne_1977
16 april 2011 · 3 292 Inlägg

Ev ska jag köpa 4 nya däck till mina 18 fälgar.. har kollat på däckonline och dom har ju billiga däck i budgetklassen som det snackats om mycket  i denna tråden.. kollade mest på Star Performer UHP och Nankang NS-2.. visserligen tillverkade i Kina.. en del säger att dom däcken är skit och en del säger att dom är helt ok att köra med.. vet inte vad man ska tro då alla tycker olika (och tur är väl det)..

Jag kör inte som en dåre.. regnar det ute så kör jag ännu mindre som en dåre, jag kör normalt helt enkelt, visst kan man dra på som faan ibland.. men inget mer än vad vem som helst kan göra ibland.

Kan det vara värt att satsa på nåt av dessa alternativen och bilda sig en egen uppfattning. ?

Det är ju endå väldigt populära däck och dom säljer bra.. och skulle dom vara en ren trafikfara skulle dom nog sluta säljas ganska omgående, eller.. ??

225-40-18 är det jag kollat på....

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Hegefors
17 april 2011 · 99 Inlägg

V-G skrev:
hankook är ett alternativ, samma tillverkare som till kuhmo,

Vart har du kommit över den informationen om jag får fråga?

Madhouse
17 april 2011 · 1 079 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Ev ska jag köpa 4 nya däck till mina 18 fälgar.. har kollat på däckonline och dom har ju billiga däck i budgetklassen som det snackats om mycket  i denna tråden.. kollade mest på Star Performer UHP och Nankang NS-2.. visserligen tillverkade i Kina.. en del säger att dom däcken är skit och en del säger att dom är helt ok att köra med.. vet inte vad man ska tro då alla tycker olika (och tur är väl det)..

Jag kör inte som en dåre.. regnar det ute så kör jag ännu mindre som en dåre, jag kör normalt helt enkelt, visst kan man dra på som faan ibland.. men inget mer än vad vem som helst kan göra ibland.

Kan det vara värt att satsa på nåt av dessa alternativen och bilda sig en egen uppfattning. ?

Det är ju endå väldigt populära däck och dom säljer bra.. och skulle dom vara en ren trafikfara skulle dom nog sluta säljas ganska omgående, eller.. ??

225-40-18 är det jag kollat på....

Har själv falken 452 och är helnöjd med dom, kostar ca: 1150kr/st inkl frakt från däckonline, hade 451 innan och de hade gått en del utan att försvinna. Kanske är ett budgetalternativ som funkar.

Man ska aldrig snåla på skor, däck och säng. big_smile

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang